سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: همیشه در کشور های مختلف بحث بوده که چه طور هزینه تعلیم و تربیت را تامین کنیم، راه حل وقف در اسلام مورد توجه است، همچنین کشور های دیگر نیز این راه حل را مورد توجه قرار داده و بسیاری از دانشگاه های معروف دنیا با وقف اداره می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته عالی وقف حوزه علمیه فارس که با حضور آیت الله اعرافی در مجتمع شهید قدوسی شیراز برگزار شد، تعلیم و تربیت را کار واجب و لازم دانست و اظهار داشت: تعلیم و تربیت ابتدا کار نهاد دین بوده است و کسی نمی تواند مدعی شود در طول تاریخ بشر کار تعیلم و تربیت از نهاد دین فاصله داشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ، کار تعلیم و تربیت را انجام داده اند و به نتیجه رسانده اند، از این رو هزینه های تعلیم و تربیت باید به طرق مختلفی تهیه و آماده شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: همیشه در کشور های مختلف بحث بوده که چه طور هزینه تعلیم و تربیت را تامین کنیم، راه حل وقف در اسلام مورد توجه است، همچنین کشور های دیگر نیز این راه حل را مورد توجه قرار داده اند، بسیاری از دانشگاه های معروف دنیا با وقف اداره می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در کشور ایران که سنت دینی دارد ما نیز باید برای بحث وقف تلاش ویژه ای کنیم، لذا با مدیریت آیت الله اعرافی بخشی در حوزه ناظر به شناسایی و احیای موقوفات ایجاد شده است، که در شیراز هم در مدیریت حوزه، مسئول امور موقوفات حوزه را داریم، البته ظرفیت در استان فارس بسیار است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد:  نسبت به آنچه موجود است، ان شاءالله همکاری شود تا احیای موقوفات صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha