شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر| جلسه شورای معاونین حوزه علمیه فارس با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ جلسه شورای معاونان حوزه علمیه استان فارس با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلسه شورای معاونان حوزه علمیه استان فارس، شامگاه چهارشنبه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد.

حجت الاسلام دهقان، معاون آموزش حوزه علمیه فارس در این جلسه اظهار داشت: توقع این است که برخی از بخش های ارزیابی از جمله آموزش شفاهی و امور پایان نامه ها به استان واگذار شود.

حجت الاسلام میثم همایی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان نیز در ادامه این جلسه با تصریح اینکه طلبه باید دو بال تهذیب و تحصیل را دارا باشد، اضافه کرد: مدارس علمیه ای در سطح استان هستند که صبح ها چند ساعت فعالیت های تهذیبی دارند.

وی در خصوص طرح جامع تهذیبی و تربیتی خاطرنشان کرد: این طرح ابلاغ شده موجب پیشروی کارها می شود که بسیار مطلوب است.

 حجت الاسلام جوشن، معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس هم عنوان کرد: در معاونت تبلیغ رسالت های مختلفی روی زمین مانده است که باید برای آنها به صورت جامع برنامه ریزی کرد.

وی افزود: راه اندازی جامعه المصطفی در شیراز و مهد فلسفه قرار گرفتن شیراز اگر محقق شود بسیار مطلوب خواهد بود.

حجت الاسلام احمد فولادی، مسئول ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه استان نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد: ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه فارس ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه ها و طرح ها دارد، البته مشکلات بسیاری هم در بحث ارتباطات وجود دارد که با همت فراوان باید آنها را برطرف کنیم.

وی گفت: همچنین تقاضا داریم که مرکز زبان حوزه در استان فارس راه اندازی شود، برای این کار ظرفیت مکان و استاد را دارا هستیم.

حجت الاسلام فقیهی امین، مسئول امور دانش آموختگان حوزه علمیه فارس نیز در  این جلسه مطرح کرد: در صورت امکان سهمیه امریه برای مدیریت های استانی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طرح کفیل از اقدامات خوب حوزه های علمیه بود که استمرار آن خواسته اساتید و مبلغین است.

حجت الاسلام کراری، معاون پژوهش و رابط دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه فارس بیان کرد: در بحث پژوهش کتاب درسی مصوب به عنوان یک سرفصل پژوهشی در اختیار حوزه ها قرار گیرد.

حجت الاسلام سید عبدالرسول موسوی، مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس نیز در این جلسه افزود: در استان ۴۷ مدرسه داریم که ۹ مدرسه دارای موقوفات نیستند.

وی همچنین تصریح کرد: الحاق قسمت حقوقی به منابع پایدار یکی از کارهایی است که می بایست صورت گیرد، احساس ما نسبت به موقوفات حوزه این است که احیای موقوفات حوزه همان منابع پایدار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha