پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر| جلسه شورای معاونین حوزه علمیه فارس با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ جلسه شورای حوزه علمیه استان فارس با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلسه شورای حوزه علمیه استان فارس صبح امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس در این جلسه در خصوص برگزاری همایش حوزه انقلابی_حوزه منتظر اظهار داشت: این همایش دو سال است که آغاز شده و عموم مدارس علمیه نیز در آن مشارکت کردند؛ کار پژوهشی مطلوبی انجام شده است، همچنین این همایش  به مناسبت بزرگداشت آیت الله ایمانی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به تربیت و تهذیب طلاب، اضافه کرد: حرکت های خوبی از سوی مدیر حوزه علمیه فارس در راستای تربیت طلاب صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: در سفر گذشته بحث تاسیس یک مرکز پژوهشی مصوب شدکه در راستای آن مرکز، اقداماتی انجام داده ایم، اگر کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع) به عنوان پژوشگاه حوزوی معرفی شود می تواند دومین مرکز پژوهشی نام بگیرد.

تولیت موقت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم اهدافی را که آیت الله اعرافی ویژه برای حوزه کشور در نظر دارند، در استان فارس محقق کنیم.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب، عضو شورای حوزه علمیه فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه خرسندیم در راس حوزه علمیه شخصی وجود دارد که فعالیت های بسیار مطلوبی را دارا است، اظهار داشت: رضایت مقام معظم رهبری نیز نشانه همین مطلب است که این چنین ظرفیتی در وجود مبارک ایشان است.

وی در اضافه کرد: در استان فارس نیز حرکت با وجود حجت الاسلام والمسلمین استوار آغاز شده و یک جهشی احساس می شود؛ همه آماده ایم برای هر نوع همکاری که مدنظر آیت الله اعرافی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: کتابخانه آستان می تواند ظرفیت خوبی برای حوزه علمیه در بحث پژوهشی باشد؛ شورای استان می تواند یک پشتوانه خوبی برای مدیریت حوزه های علمیه در شهرستان ها باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری، عضو دیگر شورای حوزه علمیه فارس تاکید کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر علوم انسانی است، امیدواریم در این جریان اهتمام بیشتری صورت گیرد و خلاء کتاب های علوم انسانی در دانشگاه ها برطرف شود، در این راستا مدرسه علمیه آقا بابا خان چند ماهی است که برنامه ای را تحت عنوان پژوهشکده علوم انسانی آغاز کرده است.

وی افزود:5 کارگروه برای پژوهشکده تحت عنوان علوم انسانی راه اندازی شده و بنا است کتاب های تدوین شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان فارس همچنین در خصوص وضعیت معیشت مردم نیز گفت: وضعیت معشیت مردم دچار مشکل شده است، اگرچه حوزه علمیه کار اجرایی ندارد، اما اگر در سطح کلان مطالبی بیان شود، بسیار مطلوب است، چراکه مردم احساس می کنند حوزه زبان مردم است.

آیت الله فقیه، یکی دیگر از اعضای شورای حوزه علمیه فارس نیز اظهارکرد: شیراز دارالعلم بوده و  امیدواریم با برنامه های جدیدی که آیت الله اعرافی در کشور دارند و نسبت به تمام حوزه ها عنایت دارند به استان فارس هم عنایت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت استعداد یابی در حوزه های علمیه، اضهار داشت: مشکلات اقتصادی یکی از مشکلاتی است که امروز گریبان گیر جامعه به ویژه طلاب شده است و مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha