جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در خصوص موقوفات حوزه علمیه، گفت: در مجموع استان فارس ۵۵ موقوفه منفعتی دارد که متاسفانه با وجود سنوات گذشته موقوفات احیا نشده و بخشی نیز به دلیل خشکسالی دارای درآمد نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته عالی وقف استان فارس که در سالن شهید قدوسی با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به اینکه رتبه موقوفات استان فارس در رتبه نخست و دوم در کشور است، اظهار داشت: از نظر رقبات در کشور اول و از نظر بقاع متبرکه هم رتبه برتر را داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: یک هشتم موقوفات کشور و یک ششم از بقاع متبرکه نیز در استان فارس قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در خصوص موقوفات حوزه علمیه تصریح کرد: در مجموع استان فارس ۵۵ موقوفه منفعتی دارد که متاسفانه با وجود سنوات گذشته موقوفات احیا نشده و بخشی نیز به دلیل خشکسالی دارای درآمد نیست.

وی افزود: عمده موقوفات در شهر شیراز است و نیاز است مسئولان در بحث احیای موقوفات کمک کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تعداد موقوفات حوزوی در کل استان فارس، آمار خوبی نیست، بیان کرد: در بحث درآمد، حوزه علمیه در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که راضی کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد نیات موقوفات حوزوی نیات خاص است و تعدادی از موقوفات حوزه علمیه هنوز در حوزه علمیه تحویل موقوفات نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha