جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ پیامبر اکرم(ص) را جلوه رحمت بر همه جهانیان دانست و گفت: آقای مکرون بداند که اگر امروز بر کرسی ریاست فرانسه تکیه کرده به برکت رحمتی است که پیامبر(ص) برای عالمیان داشته است، و اگر ناشکری و کفران نعمت کند باید منتظر روزی شود که مانند بسیاری از اسلاف و هم پیاله های خود گرفتار ذلت و خواری گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهدیم که رئیس‌جمهور منحوس و منفور فرانسه به اسم آزادی بیان نه‌تنها توهین و هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم نکرده، بلکه از آن دفاع کرده و آن را آزادی بیان دانسته است.

وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور منفور فرانسه و همه غیرمسلمانانی که اعتقادی به پیامبر ندارند، اما ذره‌ای انسانیت در وجود آنان است این‌گونه گفت: خدای متعال در آیه ۱۰۷ سوره انبیا کتاب مقدس آسمانی قرآن کریم خطاب به پیامبر این‌گونه می‌فرماید، «ای پیامبر(ص) ما تو را مبعوث نکردیم الا اینکه رحمت برای جهانیان هستی» اگر نگوییم «جهانیان» همه کائنات را در بر می‌گیرد قطعاً شامل همه انسان‌های عالم می‌شود چه مسلمان باشند و چه مسلمان نباشند.

عضو شورای حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: از روایات استفاده می شود که رحمت پیامبر هم رحمت رحمانیه است و هم رحمت رحیمیه؛ رحمت رحیمیه نبی مکرم اسلام مخصوص مؤمنین است، اما رحمت رحمانیه ایشان شامل حال همه انسان‌هاست.

وی، حیات امروز بشریت را مرهون وجود مبارک نبی اکرم(ص) دانست و عنوان کرد: اگر بشریت نفس می‌کشد به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام(ٌص) است، خدای متعال به برکت وجود شخصیت پیامبر اکرم(ص) بر جهانیان منت گذاشته و به آن‌ها حیات داده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس همچنین به روایت دیگری اشاره کرد که یکی از جلوه های رحمانیت پیامبر را برداشته شدن عذاب استیصال از بشریت دانسته است و خاطرنشان کرد: عذاب استیصال به معنای عذابی است که فراگیر و ناگهانی بوده است، عذاب استیصالی که امت های زمان بسیاری از انبیای الهی به سبب نافرمانی از پیامبران خدا و کفر ورزی به ادیان الهی به آن دچار می شدند.

وی در ادامه بیان داشت: امروز این‌همه گناه و جنایت و طغیان در عالم وجود دارد، اگر بنا بود عذاب استیصال دامن بشر را بگیرد خیلی از این افراد از صفحه گیتی حذف می‌شدند و اثری از آنان باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوارمیمندی، پیامبر اکرم(ص) را جلوه رحمت بر همه جهانیان دانست و گفت: آقای مکرون بداند که اگر امروز بر کرسی ریاست فرانسه تکیه کرده به برکت رحمتی است که پیامبر(ص) برای عالمیان داشته است، و اگر ناشکری و کفران نعمت کند باید منتظر روزی شود که مانند بسیاری از اسلاف و هم پیاله های خود گرفتار ذلت و خواری گردد.

وی در پایان افزود: سردمداران جهان کفر برای دنیای خود هم که شده مراقبت کنند و وارد فضای بی‌حرمتی به بهترین مخلوق خداوند نشوند که اگر به ساحت مقدس اشرف مخلوقات جسارت کنند دست انتقام و غضب پروردگار قطعا آنها را در همین دنیا مجازات خواهد نمود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha