پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک مومنانه

حوزه/ تاکنون به همت سپاه آذربایجان غربی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و مجموعه های مردمی ۶۲۵ هزار بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی که  در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع دارد، لذا از همه مسئولین استان انتظار می رود برای افزایش مشارکت مردم در مقابله با این ویروس همه تلاش خود را بکار بگیرند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مردم، روحانیت، مساجد و پایگاه‌های بسیج در پیشگیری از کرونا ضروری است و در کنار این اقدامات، کمک‌های مؤمنانه و رسیدگی به اقشار کم درآمد و آسیب دیده بر اثر کرونا نیز احیا و پیگیری گردد.

امام جمعه ارومیه افزود: خدمات انجام گرفته در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش بهداشت و درمان به خوبی به اطلاع مردم رسانده شود، چرا که عملکرد استان در جذب امکانات و افزایش زیرساخت‌های درمانی در سال‌های اخیر  قابل توجه و مؤثر بوده است.

وی همچنین بر فرهنگ سازی رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد..

توزیع ۶۲۵ هزار بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم

در ادامه جلسه، سردار حبیب شهسواری ضمن اعلام آمادگی کامل نیروهای نظامی و کادر درمانی نیروهای مسلح و بسیج برای کمک به کادر بهداشت و درمان، گفت: رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا چراغ راه مقابله با این ویروس است.

وی افزود: عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا و مسئولین اجرایی استان به ویژه کادر بهداشت و درمان در این مدت قابل تقدیر بوده است، البته در این شرایط بحرانی و موج جدید شیوع بیماری لازم است همه نهادها در کنار مسئولان و کادر بهداشت و درمان قرار بگیرند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به اقدامات حوزه کمک‌های مؤمنانه و طرح مواسات پرداخت و گفت: تاکنون به همت سپاه استان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و مجموعه های مردمی ۶۲۵ هزار بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

از ظرفیت مساجد در مبارزه با کرونا نباید غفلت کرد


حجت الاسلام کریم حسین خانی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ستان نیز در سخنانی نقش ائمه جمعه و جماعات  را در حوزه فرهنگ سازی  مهم ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه با تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه ظرفیت عظیم مشارکت های مردمی در حوزه جذب کمک های مؤمنانه از دست رفت، لذا باید با توجه به پشتوانه معنوی مساجد و روحانیون، برای استفاده از این ظرفیت تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha