جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید تکاب

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: عده ای با رفتارهای غلط و خارج از منطق خود هزینه‌های سنگینی را بر کادر درمان و جهادگران عرصه سلامت تحمیل می کنند.

حجت الاسلام علی رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که ویروس کرونا تمام ابعاد بشری را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: حوزه‌های معرفتی انسانی عمدتا به حضور فیزیکی نیاز دارد و به همین دلیل مراسمات بصیرتی و دینی را تحت تاثیر قرار داده است و با توجه به نیاز ضروری انسان‌ها به ارتباط عمیق با اهل بیت و مسائل دینی باید از همه امکانات از جمله رسانه‌ها برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در اربعین مردم حسینی و ولایت ‌مدار ایران اسلامی با تبعیت از فرمان رهبر انقلاب اسلامی همه مراسمات را تعطیل کردند و از منازل و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین (ع) نشان دادند.

امام جمعه تکاب با بیان این‌که دین اسلام بر اساس عقلانیت است، گفت: عقلانیت انسان را به رفتارهای عقلانی و منطقی دعوت می‌کند و علم و سلامت حکم می‌کند که از اجتماعات دوری کرده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدمی در راه ریشه کن کردن این ویروس کرونا برداشت.

وی با تصریح بر این‌که عده‌ای که همیشه سعی داشتند دین را در مقابل سلامت انسان‌ها قرار دهند، با رفتارهای عقلانی متدینین نقشه‌هایشان نقش بر آب شد، بیان داشت: عده‌ای که همیشه از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین استفاده می‌کردند، با رفتارهای عقلانی، منطقی و قانونی مردم متدین، شرمنده شدند.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر این‌که باید در کشور الزام‌هایی وجود داشته باشد تا جلوی رفتارهای قانون شکنانه عده‌ای را بگیرد، ادامه داد: همان‌گونه که رهبر انقلاب هم بیان کردند، باید در کشور الزاماتی باشد تا جلوی حرکت‌هایی که موجب افزایش ویروس کرونا می‌شود را بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha