جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید تکاب

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: برای پیاده کردن نظم بین طلاب باید توجه داشت که اگر استقلال شخصیتی در طلبه ایجاد شود نظم را هم رعایت خواهد کرد و نظم با تقوای درون ایجاد می‌شود نه با حضور و غیاب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی امروز در جلسه شورای اساتید مدرسه علمیه شهرستان تکاب با بیان این‌که برای مدیریت علمی، تهذیبی و تربیتی شاخصه‌هایی مانند نظم، درس خواندن و معنویت باید رعایت شود، اظهار داشت: مدیران، کادر و اساتید مدارس به شاخصه‌های رشد در مدارس علمیه توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: برای پیاده کردن نظم بین طلاب باید توجه داشت که اگر استقلال شخصیتی در طلبه ایجاد شود نظم را هم رعایت خواهد کرد و نظم با تقوای درون ایجاد می‌شود نه با حضور و غیاب.

امام جمعه تکاب تصریح کرد:  باید در کنار استقلال شخصیتی، آداب طلبگی در طلاب تقویت شود که این امر به استقلال شخصیتی قوام داده و همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد و لازم است اساتید با اعمال و رفتار خود ادب طلبگی را به طلاب انتقال دهند.

وی با تأکید بر این‌که درس اخلاق رکن اساسی حوزه علمیه است، گفت: فقط با درس اخلاق نمی‌توان ادب را القاء کرد و این رفتار خود ماست که می‌تواند ادب را پیاده کند و مواردی مانند شیوه سلام دادن و جواب آن، طریقه ارتباط ما اساتید و کادر با یکدیگر و... در طلبه اثرگذار است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان بیان داشت: تعاون و همکاری باید در تمام امورات مدرسه دخیل باشد و این امر باعث می‌شود نظم برقرار شود و عمده ترین موفقیت گروه‌های معاند نظام در اول انقلاب برای جذب جوانان این بود که به آن‌ها مسئولیت‌های کوچک می‌دادند و جذبشان می‌کردند.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha