جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن میلاد رسول اکرم(ص) در اتیوپی

حوزه/ مسلمانان اتیوپی مراسم جشنی را به مناسبت ولادت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) با مشارکت رسمی و مردمی در آدیس آبابا پایتخت این کشور برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان اتیوپی مراسم جشنی را به مناسبت ولادت حضرت نبی مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلم) با مشارکت رسمی و مردمی در آدیس آبابا پایتخت این کشور برگزار کردند.

همچنین در اقلیم های مختلف این کشور، مراسم جشن مشابهی برگزار شد.

شورای عالی امور اسلامی اتیوپی مراسم جشن بزرگی را با حضور مسئولین این شورا و مسئولین کشوری اتیوپی برگزار کرد که در آن علاوه بر سخنرانی حاضران، سرود و تواشیح نبوی خوانده شد.

مفتی اتیوپی بر ضرورت همبستگی و وحدت تأکید کرد

شیخ ادریس مفتی اتیوپی در این مراسم، ولادت حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را به تمامی مسلمانان به ویژه مسلمانان اتیوپی تبریک گفت و همگی را به تمسک به ارزش های اسلامی از جمله بخشش، محبت و صلح که نبی اکرم (ص) به آن فرا خواندند، دعوت کرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان این روز مبارک را براساس پایبندی به ارزش های والا جشن می گیرند، بر ضرورت همبستگی و وحدت تأکید کرد و افزود: باید وحدت، صلح و برابری میان همگی تقویت شود.

شیخ ادریس خواستار اقتدا به نبی اکرم (ص) شد و از درگاه الهی خواست که این عید را مایه خیر و برکت قرار دهد.

ادانش ایبی شهردار شهر آدیس آبابا در این مراسم از نقش مسلمانان اتیوپی در رشد جامعه قدردانی کرد و گفت: مسلمانان اتیوپی نقش فعالی در فعالیت های دولت دارند و ما از فعالیت های مسلمانان در این شهر حمایت می کنند.

پروفسور آدم کامل با بیان اینکه ما برگزاری جشن میلاد نبوی را از علما به ارث بردیم، افزود: علمای برای برگزاری مراسم جشن قوانین تعیین کردند که از جمله آنها برگزاری مراسم در مسجد، عدم اختلاط میان زن و مرد به عنوان یک شرط اساسی و اینکه مراسم، فرصتی برای معرفی سیره رسول اکرم (ص) و تاریخ اسلام باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha