پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور اعلام کرد: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت های تازه ای در مراکز ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان کشور اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در چارچوب این محدودیت، تمام آن فعالیت‌های اصطلاحا ۳ و ۴ که عمدتا به فعالیت‌های آموزشی و تجمع در مناسبت‌های مختلف مربوط می شود، تا روز جمعه آتی یعنی برای ۱۰ روز ممنوع می‌شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: محدودیت هایی هم که پیش از این برای ۴۳ شهرستان تصویب شده بود، در این جلسه تمدید گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه ستاد ملی کرونا با تبریک ایام مبارک ولادت پیامبر(ص) و حضرت امام صادق(ع) و هفته وحدت، از مقام معظم رهبری بخاطر بیانات راهنما و راهگشایشان در جلسه هفته گذشته ستاد ملی کرونا قدردانی کرد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه برای موفقیت در مقابله با ویروس کرونا همه باید به وظایف مشخص خود عمل کنیم، گفت: دولت و بخش‌های مختلف آن در این زمینه وظایفی به عهده دارند. مجموعه بهداشت و درمان و کادر درمانی و پرستاری نیز که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند، وظایف مشخصی برعهده دارند و همچنین مردم نیز باید با همه توان به صحنه بیایند و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند که در این مسیر موفق شویم در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز در تأمین نیازمندی‌های ضروری جامعه به وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: تأمین‌کنندگان منابع مالی برای اداره کشور و تأمین سلامت نیز در این راه به وظیفه خود عمل می‌کنند.

روحانی در ادامه به تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای پیگیری دقیق اجرای کامل مصوبات ستاد اشاره و گفت: ستاد ملی کرونا از ابتدای تأسیس مصوبات بسیاری در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ داشته است اما سوال این است که آیا این مصوبات به صورت کامل اجرا می‌شود یا اینکه آیا با متخلفین از مصوبات، برخورد قانونی و جدی صورت می‌گیرد یا اینکه مبتلایان حتماً قرنطینه می‌شوند و شرایط قرنطینه کامل را رعایت می‌کنند یا نه؟ همه اینها مواردی است که در قرارگاه عملیاتی مورد بررسی و نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه به غیر از انضباط و مسئولیت اجتماعی که اهمیت بالایی دارد، اعمال حاکمیت هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: مصوبات و مقررات وضع شده در ستاد ملی کرونا باید به صورت دقیق اجرا و پیاده شود.

روحانی در ادامه موضوع برخورد قاطع با تخلفات در مراسم‌ها همچون عروسی، عزا و برگزاری اجتماعات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در موضوعات اجتماعی اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار باشد و با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجیره اطلاعات مربوط به این بیماری و مبتلایان باید تکمیل شود، گفت: در این زمینه رهگیری دقیق لازم است که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت بهداشت این اقدام صورت می‌گیرد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه در مورد کمک به مبتلایان به ویروس کرونا در یک منطقه یا محله نیاز به «دستورالعمل محله» داریم، اظهار داشت: در اینجا نقش مهم بسیج محله‌ها مشخص می‌شود که با کمک آنها می‌توان به حل مشکلات و نیازهای مبتلایان ویروس در محله کمک کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha