دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدعلی تهامی، معاون فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها

حوزه/ معاون امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها از آزادی ۶۰۸ زندانی با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و شرکت ۷۲ هزار زندانی در طرح ختم قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سیدعلی تهامی، معاون فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها، در نشست خبری امروز که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به همکاری های سازمان زندان ها با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، اظهار داشت: تربیت و بازگشت شرافتمندانه مددجویان به جامعه یکی از وظایف سازمان زندان ها است که برای رسیدن به این امر مهم از ابزار مختلفی از قبیل اشتغال، حرفه آموزی، ورزش، هنر، آموزش های مختلف، فعالیت های مذهبی و قرآنی استفاده می شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه سازمان زندان ها با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، ادامه داد: این تفاهم نامه نتایج بسیار خوبی در پی داشت که اولین آن تشکیل ۱۹۳ ستاد اربعین در زندان ها بود. دستاورد دیگر توزیع تعداد ۸۷ هزار پرس غذای نذری بین زندانیان بود که تقریبا ۴۰ درصد زندانیان از این غذاها بهره مند شدند.

حجت الاسلام تهامی ادامه داد: ۲۴۲ موکب در زندان ها مثل موکب های بیرون از زندان و حتی شکل و شمایل موکب های عراقی برپا شد. حتی نوع پذیرایی آنها هم شبیه موکب های مسیر اربعین بود و سعی شان این بود که مثل موکب های عراقی باشد.

وی با اشاره به اعزام ۴۴۰ روحانی از ستادهای اربعین به زندان ها، افزود: بیعت نامه متناسب با زندانیان نوشته شد و ۸۱ هزار زندانی آن را امضاء کردند و با آقا امام زمان(عج) عهد و پیمان بستند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها در ادامه با اشاره به آزادی ۶۰۸ نفر از زندانیان، اظهار کرد: با جمع آوری ۳/۶۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان کمک های مردمی در مراسم اربعین امسال و بخشش شاکیان، به برکت امام حسین(ع) ۶۰۸ زندانی آزاد شدند. بخشی دیگر را هم خود صاحبان شاکیان به خاطر امام حسین علیه السلام بخشیدند و بخشی را هم خانواده هایشان تهیه کردند.

حجت الاسلام تهامی، اجرای طرح ختم قرآن با شرکت ۷۲ هزار زندانی و شرکت ۲۶۴۲ هزار زندانی به صورت داوطلبانه در کارهای جهادی از دیگر دستاوردهای همکاری های سازمان زندان ها با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha