جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام احمدی با تشریح اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، اعلام کرد: با ارتباط شبکه ای که در خارج کشور برای مراسم اربعین ایجاد شد، حدود ۴۱ نشست، هم اندیشی منطقه ای و بین المللی به زبان های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، امروز در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات صورت گرفته در مراسم اربعین امسال با وجود شرایط  ویروس کرونا اظهار داشت: اربعین امسال با شرایطی که پیش آمد، در داخل کشور با رهنمودهای مقام معظم رهبری به گونه ای دیگر برگزار شد و مردم با توجه به این شرایط، عزاداری سیدالشهداء (ع) و مراسم اربعین را با شور و نشاط خاصی برگزار کردند.

وی ادامه داد: با ارتباط شبکه ای که در خارج کشور برای مراسم اربعین ایجاد شد، حدود ۴۱ نشست، هم اندیشی منطقه ای و بین المللی به زبان های مختلف برگزار گردید.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: با امکانات فضای مجازی ارتباطات خوبی در نقاط مختلف خارج کشور از قبیل آسیا مرکزی، آمریکا، اروپا و آمریکای لاتین برای مراسم اربعین با توجه به فرهنگ و شرایط این مناطق ایجاد  و موفقیت های قابل توجهی در زمینه برگزاری مراسم اربعین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی ستاد اربعین دارای ردیف بودجه اداری خاصی نیست، گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تکیه بر کمک گروه ها و سازمان های مردم نهاد اقدام به فعالیت می کند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: ستاد اربعین با تدوین و نشر ۱۲ مجله و نشریه الکترونیکی به زبان های مختلف به کمک دوستانی از عراق و شبه قاره در خصوص مراسم اربعین توانست اطلاع رسانی و مطالب در خور تحسینی را تهیه و ارائه نماید.

وی افزود: تعداد ۱۵ پویش از قبیل پویش کمک های مردمی و پویش مهر برای دریافت کمک های مادی و معنوی مردمی ایجاد شد که بحمدالله این پویش ها آثار قابل توجهی را در سطح جامعه برجای گذاشت.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در استان ها، اظهار کرد: ستاد در استان های دیگر با حمایت مردم و پویش های مردمی توانست کمک شایانی به افراد در بخش سلامت و همچنین کمک به دانش آموزان نیازمند با اهدای لوازم التحریر و کیف و کفش را به مرحله اجرا در آورد.

وی، برگزاری محفل های قرآنی در نقاط مختلف کشور حتی زندان ها، برگزاری نمایشگاه های پوستر و نقاشی، دل نوشته و  انیمیشن را از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha