چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نسشت خبری مسئول فرهنگی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام احمدی با بیان شرایط ویژه کرونایی، گفت: بیماری منحوس کرونا امسال اربعین را تحت‌الشعاع قرار داده است، ولی برگزاری این مراسم که سابقه هزار ساله دارد متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با موضوع تشریح برنامه های فرهنگی اربعین که صبح امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه های جمعی در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: مراسم اربعین قدمت هزار ساله در بین شیعیان دارد و امسال نیز با شکل دیگری این مراسم برگزار خواهد شد، همان طور که در گذشته نیز با وجود مشکلات جانی و مالی این مراسم به صورت های دیگری برگزار می شد و مراسم اربعین تعطیل نخواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان تجربه دهه اول محرم، خاطرنشان کرد: با تجربه ای که در دهه اول محرم امسال در برگزاری مراسم محرم داشتیم، مراسم اربعین را نیز به نحو احسن برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان شرایط پیش رو به برنامه های مختلف اربعین امسال اشاره کرد و افزود: ۱۷ همایش داخلی و بین المللی در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اروپا برگزار خواهد شد که به اطلاع عموم خواهد رسید و بخش دیگری از این همایش به زبان‌های اردو، انگلیسی و زبان های دیگر برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین توضیح داد: همایش هایی برای ادیان الهی و غیرالهی اعم از بودیسم و هندو و مذاهب اسلامی و حتی تصوف و فرق اهل سنت نیز برگزار شده است تا امام حسین(ع) به نحو احسن به جهان معرفی شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان تاکید مقام معظم رهبری در مورد فلسفه اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با علمای عراق به این نکته تاکید فرمودند که باید فلسفه قیام سیدالشهداء و عاشورای حسینی به افراد شرکت کننده در این مراسم روشن و تبیین شود و لذا همایش ها برنامه ریزی شده در راستا خواهد بود.

وی با تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست خبری، گفت: هدف ما بیان معارف عاشورا است و از اصحاب رسانه این توقع و یاری شما عزیزان را در این جهت مؤثر می دانیم و امیدواریم بتوانیم امسال نیز مثل سال های گذشته مراسم اربعین خاطره انگیزی داشته باشیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان ادبیات جدید در موضوع اربعین، توضیح داد: در سال های گذشته ادبیات اربعینی وجود نداشت ولی امسال در این حوزه نیز ادبیات مختص اربعین اعم از شعر و هنر ایجاد شده است.

وی با توضیح این که ممکن است افراد و گروه هایی در صدد ایجاد تفرقه باشند، خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین مثل سایر مراسم ها دشمن خواهان این است که برگزار نشود و یا حین برگزاری دچار مشکل شود، لذا باید خیلی مراقب مسائل تفرقه انگیز و مسائلی که باعث جدایی و دوستگی می شود، بود.

حجت الاسلام احمدی در پایان با بیان اتحاد و همدلی بین دو کشور ایران و عراق، گفت: الحمدلله بین دو کشور ایران و عراق یک ذهنیت خوبی وجود دارد که اتحاد و همدلی بین دو کشور را قوی تر کرده است و همین عاملی در جهت دشمنی بدخواهان هر دو ملت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha