سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
13 آبان

حوزه/ حجت الاسلام حسن‌زاده گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به " انقلاب دوم " از سوی امام راحل(ره) نام‌گذاری شد که ریشه‌های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری از دشمنان این نظام فراهم نمود.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، ۱۳ آبان یادآور ۳ اتفاق مهم است، اظهار داشت: تبعید امام(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، قتل عام دانش‌آموزان در آبان ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی است که در ۱۳ آبان اتفاق افتاده و نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: محتوا و هویت هر سه اتفاق در بردارنده ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، آزادگی و مبارزه‌ ضداستکباری بود و ابعاد وسیع داخلی و بین‌المللی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سبب نامگذاری آن به "انقلاب دوم" از سوی امام راحل (ره) شد که ریشه‌های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری از دشمنان این نظام فراهم نمود.

امام جمعه میاندوآب تاکید کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش‌آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی جان در راه عدالت نثار می‌کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود، می‌باشد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که همه مردم باید این روز بزرگ را شکوهمند در یادها زنده نگه دارند، گفت: مردم ایران اسلامی همچنان که در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور آگاهانه داشته‌اند روز ۱۳ آبان نیز همگی باهم گوش به سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌دهند تا چراغ راه آنان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha