جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
13 آبان

حوزه/  مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم گرامیداشت روز تاریخی ۱۳ آبان، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هنوز یاد نگرفته‌اند که به حقوق اولیه انسان‌ها احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی به مناسبت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، در بیانیه ای آورده است: استکبار ستیزی و مبارزه با آن از مهم‌ترین اهداف اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان به دست رژیم ستم شاهی در آبان ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از آن به انقلاب دوم تعبیر، کردند، در ۱۳ آبان اتفاق افتاده است و این روز نقش بزرگی در پیروزی و تقویت نظام اسلامی داشته است.

مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار که در طول تاریخ ضربات سنگینی را به اسلام و مردم ایران وارد کرده است از مهم‌ترین اصول جمهوری اسلامی ایران است و به حق ۱۳ آبان را روز "مبارزه با استکبار جهانی " نام گذاری کردند و لازم است برای باشکوه برگزار شدن مراسمات این روز تاریخی تلاش کنیم و با توجه به این‌که در ایام کرونا قرار داریم و اجتماعات و راهپیمایی‌های سال‌های گذشته تعطیل است از ظرفیت فضای مجازی برای آگاه کردن مردم و روشنگری استفاده شود.

تقارن این روز با ولادت پیامبر الهی (ص) که مبارزه با طاغوت و دعوت به بندگی الهی از مهم‌ترین پیام‌های آن حضرت بود و امام صادق (علیه السلام ) و هفته وحدت تقارن مبارکی است و باید تلاش کرد با همدلی و اتحاد مسلمین در مقابل جبهه استکبار که دشمن واحد امت اسلامی است مقاومت کرده و موجب پیروزی ملت‌های اسلامی شد.

وقایع ۱۳ آبان نمادی از استعمار ستیزی ملت ایران و نفی سلطه قدرت‌های استکباری است که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.

مهم‌ترین پیام تسخیر لانه جاسوسی، شکست هیمنه و اُبهت ساختگی آمریکا بود، آمریکایی‌ که هنوز نپذیرفته است به حقوق اوّلیه ملت‌ها باید احترام بگذارد، این‌گونه مقابل ملت ایران خوار و ذلیل شد و به همین مناسبت چنین روزی در تاریخ کشورمان به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای دانش‌آموزی و یاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) از مردم مؤمن ایران اسلامی خصوصا مردم آذربایجان‌غربی دعوت می‌کند ضمن بزرگداشت این روز تاریخی، ادامه دهنده راه شهدا و امامین انقلاب باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha