جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین در جش عمامه گذاری طلاب گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، امروز طلاب حوزه های علمیه باید بینش سیاسی داشته و نسبت به مسائل روز بی تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، امروز در مراسم عمامه گذاری ۲۰ نفر از طلاب مدارس علمیه قزوین که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در محوطه مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: مراسم تلبس به لباس مقدس روحانیت یکی از اتفاقات شیرین و به یادماندنی برای طلاب علوم دینی است که همیشه در زندگی وی  به یادگار خواهد ماند.


وی خاطرنشان کرد: این مراسم نه تنها برای خود طلبه، بلکه برای خانواده او نیز بسیار روز مهم و مبارکی محسوب می شود که امروز پوشیدن این لباس مقدس مسئولیت شما را در عرصه های مختلف تبلیغی، اجتماعی و سیاسی سنگین خواهد نمود.
 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شما طلاب که امروز مفتخر به این لباس مقدس روحانیت شدید باید نسبت به مسئولیت خود اشراف جدی داشته و در زمینه تهذیب و اخلاق اهتمام جدی داشته باشید.
 

مدیر حوزه علمیه قزوین به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به طلابی که ملبس به لباس روحانیت شدند، بیان کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، مسئولیت دینی، سیاسی واجتماعی را از مهمترین رسالت طلاب علوم دینی بیان نمودند که باید امروز بیش از پیش رهنمودهای معظم له را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم .

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، امروز طلاب حوزه های علمیه باید بینش سیاسی داشته و نسبت به مسائل روز بی تفاوت نباشند.
 

وی ادامه داد: مردمی بودن نیز عامل دیگر در موفقیت انجام رسالت روحانیت است که در این راستا باید درد مردم را درک کرد تا آنان بدانند روحانیت در کنارشان است.
 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: تا زمانی که فرد ملبس به لباس روحانیت شد، تعهد و مسئولیتی را پذیرفته است که از لحاظ دینی، اخلاقی و عرفی نگاه ها به سوی فرد روحانی متفاوت می شود و رفتار، گفتار و منش وی برای دیگران موجب دقت خواهد بود.
 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پوشیدن لباس روحانیت افتخار و توفیق بزرگ خدمتگزاری به اسلام و سربازی امام زمان(عج) و به معنای اعلام آمادگی برای ترویج ارزش های اسلامی و جهاد دینی است و طلاب باید شاکر و قدردان این نعمت و امانت دار بسیار خوبی برای دین مبین اسلام باشند.

یادآوری می شود این مراسم با رعایت مسائل بهداشتی برگزارشد

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha