جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر جشن ولادت فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت در بیرجند
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین زمانی با تاکید بر این که حساب مزدوران و نوکران آمریکا در جهان اسلام از مذاهب جداست، تصریح کرد: حقیقت تشیع و تسنن، محبت صمیمانه و خالصانه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی، امروز در جشن سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، اظهار کرد: رسول اکرم(ص) به عنوان درخشنده‌ترین خورشید آسمان نبوت و اولین تجلی ذات‌ عبودیت مطرح هستند.

وی با بیان این‌که قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین‌ کتاب انسان‌ساز، رسول اکرم(ص) را الگو و اسوه کامل انسانیت و رحمت معرفی کرده است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که وجود نازنین پیامبراکرم(ص) منبع برکت برای همه جهانیان است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فضیلت‌های‌ بیشمار اخلاقی حضرت رسول اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: ما بایستی اخلاق نبوی را به معنای واقعی کلمه در خودمان تقویت کنیم.

مهمترین تذکر نبی اکرم(ص) به امت

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به این که یکی از مهمترین تذکرات نبی‌اکرم(ص) به امت اسلامی، متخلق شدن به اخلاق الهی است، بیان کرد: در بیان فضائل اخلاقی پیامبر ختمی مرتبت(ص) همین بس که حتی دانشمندان غیر مسلمان نیز به فضیلت‌های اخلاقی ایشان بارها و بارها اعتراف کرده‌اند.

وی با اشاره به‌ این‌که اگر امروز شاهد اهانت رئیس جمهوری پلید فرانسه به ساحت پاک رسول‌الله(ص) هستیم بی‌دلیل نبوده و این موضوع ریشه دار است، یادآور شد: دلیل این امر آن است که این شخص پلید و صهیونیست‌ ها می‌بینند، فضائل رسول‌الله(ص) آن قدر زیاد است، که محبوب همه دنیا می‌شود و مردم کشورهای مختلف، گروه گروه مسلمان می‌شوند.

استاد حوزه با اشاره به وجود میلیون‌ها مسلمان در کشور فرانسه، ابراز کرد: دانشگاه سوربن‌ فرانسه به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ‌ و معتبر دنیا، در بحث اسلام‌شناسی‌ غوغا کرده است، که این موضوع کم‌اهمیتی نیست.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: به رئیس جمهور فرانسه تذکر داده‌ شد، که اگر جلوی اسلام گرفته نشود به زودی همه کشور فرانسه را اسلام فرا می‌گیرد، لذا او شروع به اهانت به ساحت نازنین رسول‌الله(ص) نمود و بعد از این که در خصوص این رفتار نابخردانه وی سؤال شد، جواب داد دلیل این کارم موضوع "آزادی بیان" است.
 

توجیه احمقانه رئیس جمهور فرانسه جای تامل دارد

حجت الاسلام و المسلمین زمانی اضافه کرد: اهانت و توجیه احمقانه رئیس جمهور فرانسه جای تامل دارد، چرا که کسی دم از آزادی بیان می‌زند، که کشورش ده‌ها کشور آفریقایی را سال‌ها لگدمال کرده است.

وی با اشاره به جنایت‌های استکبار و صهیونیسم علیه اسلام، تبیین کرد: انگلیس از فرانسه بدتر و آمریکا از این دو کشور بدتر است، چرا که همه این کشورها علیه امت اسلامی تفرقه می‌کنند.

قرآن کریم تنها نسخه شفابخش‌ بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین زمانی از قرآن کریم به عنوان تنها نسخه شفابخش‌ بشریت یاد کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ نفر مسلمان در دنیا وجود دارد، که اگر دولتمردان اسلامی سر عقل آمده و با یکدیگر متحد شوند، احدی جرأت چپ نگاه کردن به جهان اسلام را نخواهد داشت و این یک واقعیت غیر قابل انکار است و مسلمانان تبدیل به بزرگ‌ترین‌ قدرت جهادی دنیا می‌شوند.

وی با بیان این‌که گاهی اوقات الگوگیری از سیره پیامبر اکرم(ص) توسط غیر مسلمانان از مسلمانان‌ بیشتر بوده و این موضوع جای بسی تاسف دارد، ابراز کرد: بهره‌گیری از سیره رسول مهربانی(ص) مهمترین وظیفه ما است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: عبادت خداوند، تهجد، خواندن نوافل، داشتن اخلاق حسنه و همچنین بیشتر ذکر گفتن در نمازها از دیگر ویژگی‌های اخلاقی رسول اکرم(ص) است که باید در زندگی همه مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

فحش و ناسزا ربطی به مذهب ندارد

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با اشاره به بحث وحدت اسلامی و لزوم توجه به آن، متذکر شد: بعضی دشمنان اسلام و مسلمین در راستای ضربه زدن به اسلام، به ایجاد تفرقه بین مسلمان شیعه و سنی‌ می‌پردازند.
 

وی، احادیث پیامبر بزرگ اسلام(ص) را سرشار از محبت و مهربانی دانست و گفت: اگر بدخلقی، فحش و ناسزا و نامهربانی در جایی مشهود باشد، ربطی به تشیع و اهل سنت ندارد.


حقیقت تشیع و تسنن، محبت صمیمانه و خالصانه است

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور ضمن اشاره به این نکته مهم که حساب مزدوران و نوکران آمریکا در جهان اسلام از مذاهب جداست، اذعان داشت: حقیقت تشیع و تسنن، محبت صمیمانه و خالصانه است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان این که خداوند را شاکریم‌ که رهبری حکیم و فرزانه داریم، افزود: ایشان نه تنها رهبر ایران، بلکه رهبر کل مسلمین جهان هستند و این یک افتخار بزرگ است.

شیعه و سنی پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

وی در پایان با اشاره به این‌ مهم که امروز شیعه و سنی همه با اقتدار کامل پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه وحدت امت اسلامی به بهترین شکل ممکن در دنیا پیش‌ می‌رود.

گفتنی است در این مراسم که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهل سنت خراسان جنوبی برگزار شده بود، همه یک صدا اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند و شعارهای مرگ بر فرانسه، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و انگیس را سردادند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha