پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ولادت امام صادق علیه السلام

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: مجله علمی چاپ ژوئن۱۹۷۳ آمریکا به حرکت اتمی در سنگ و عکس پردازی از آن پی برد که امام صادق(ع) ۱۴ قرن پیش درباره این موضوع، مناظره علمی کرده بودند.

رقیه درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سالروز میلاد پیامبر مهربانی ها و حضرت صادق(ع) اظهار داشت: در این مجله توسط لیزرهایی برای اولین بار از حرکت اتمی و مولکولی سنگ عکس برداری شد که مدت فلش این دوربین یک تریلینیوم ثانیه عنوان شد که این تریلیون ثانیه متناسب با یک شبانه روز عمرمان در قبال ۱۰ میلیارد سال است.

وی افزود: در تاریخ نقل شده است که امام صادق(ع) بعد از تدریس، با مخالفان مکتب های مختلف بحث و مناظره می‌کرد که ابوشاکر آمد و به ایشان فرمود که سخن‌هایی که درباره خدا می کنید مردود است چون ما نمی توانیم ببینیم پس باور نمی‌کنیم.

استاد جامعة الزهرا(س) ادامه داد:امام صادق(ع) فرمود: تو که منکر خدای نادیده ای، آیا می توانی درون خود را ببینی؟ که جواب داد خیر و دوباره از او پرسید : آیا این سنگ را می بینی که در پای این ایوان کار گذاشته اند؟ تو آن را جامد و بی حرکت می‌پنداری؛ چون چشم تو حرکت آن را نمی‌بیند، و هر کس به تو بگوید که در این سنگ حرکاتی وجود دارد که حرکات ما که در این جا جمع هستیم، در برابر آن، چون سکون است، گفته اش را نمی‌پذیری و می‌گویی که افسانه سرایی می‌کند و خود را هم مردی عاقل به شمار می‌آوری، غافل از این که چون نادان هستی، نمی توانی به حرکت درون این سنگ پی ببری و شاید روزی برسد که بر اثر توسعه علم، مردم بتوانند حرکت درون سنگ را ببینند.

این استاد حوزوی بیان داشت: امروز بعد از این همه سال علمی که امام صادق(ع) درباره آن حرف می زد تازه توسط دانشمندان به مرحله ظهور رسیده است.

وی به ویژگی های شیعیان از نگاه امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آخرت‏ در نگاه آن‌ها بسیار بزرگ است، به اندازه‏‌ای که چیزی را با آن‏ عوض نمی‏‌کنند و دنیا نزد آن‏ها همانند مار گزنده و دشمن بی‏‌زبان‏ است.

درویشی اضافه کرد: شیعیان باید حسابرس باشد یعنی اعمالشان را در طی شبانه روز بسنجند همچنین اهل سخاوت، اخلاق نیک و بدون پرخاشگری، نماز اول وقت و انس با خدا باشد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha