پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشرک

حوزه / رئیس، نایب رئیس و دبیر شورای فرهنگی عمومی شهرستان کاشان به مناسبت روز فرهنگ عمومی پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در پیام مشترک، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه شهرستان کاشان و میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است :

چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی و نماد تأثیر گذاری آن در مناسبات عمومی است و شورای فرهنگ عمومی، مأمن و مأوایی برای تپش نبض فرهنگی شهرها، روستاها و دیگرمناطق مختلف جغرافیایی است. بی تردید تقویت و ارتقاء کارکردهای عمومی دستگاه‌ها و اجتماعات در گرو همت و کار مضاعف در حوزه فرهنگ عمومی است و رصد فرهنگی بسترساز ارزش‌گذاری به باورهای عمومی و حرکت به سوی اعتلای سطح فرهنگ است.

فرهنگ عمومی، شاخص و معیار مهمی در اعتلای حیات فرهنگی و فکری جوامع است و رشد جلوه‌های فرهنگ عمومی، زمینه ساز تعالی شخصیت اجتماعی و علمی به شمار می رود. در این حوزه همه ی عناصر و موضوعات فرهنگی مرتبط با جامعه می تواند جریان ساز و شتاب دهنده نگاه فرهنگ مدارانه و تعالی خواهانه باشد.

اینک که فرهنگ غنی ایران اسلامی همچون همیشه بر تارک تاریخ می درخشد و این مهم وامدار فرهنگ باوران و فرهنگ یاوران متعهد است، روز فرهنگ عمومی را صمیمانه محضر عموم شهروندان شریف و تمامی اصحاب سخت کوش و پرتلاش فرهنگ و هنر و همچنین تلاشگران کانون ها و سازمانهای مردم نهاد به ویژه در شهرستان کاشان تبریک عرض می نماید.

 بی تردید تحقق منویات مقام معظم رهبری  در راستای تقویت و توسعه فرهنگ عمومی شهرستان و اعتلای فرهنگ دینی و ملی سرمشق خادمان این عرصه بوده و صیانت از فرهنگ عمومی  و دینی دارالمؤمنین کاشان در زمره ی افتخارات مدیران و خادمان فرهنگی این شهر آسمانی به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha