جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه باید از کتاب تمجید شود، گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی و مجهز شدن آن به زبان های زنده دنیا در کاشان به منظور دستیابی عموم مردم به آخرین دستاوردهای علمی دنیا ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئول و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی کاشان اظهار داشت: دشمنان با به آتش کشیدن کتابخانه مدائن، ایران را فتح کردند.

وی به نقش کتاب در شناسایی هویت ملت‌ها اشاره کرد و گفت: کسانی که بخواهند با فرهنگ یک ملت مقابله کنند به سراغ نابود کردن آثار مکتوب آنها می‌روند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان کتاب را آثار تمدنی ملت ها دانست و با بیان اینکه عظمت هر کتابی حاصل عمر یک محقق است، افزود: کتب ارزشمند فقهی و دینی کشورمان حاصل محصول عمر مفید چندین ساله علامه طباطبایی، سبحانی، مکارم، جوادی آملی، نوری همدانی ها و... است.

وی به ارزش و جایگاه کتاب در جامعه دینی کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: علامه حسن زاده آملی در تکریم کتاب در خانه احترام خاصی قائل می شد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه باید از کتاب تمجید شود، بیان داشت: برای مصون ماندن از رنگ پریدگی، بیدخوردن و جذاب بودن، باید ضمن ضدعفونی کردن، کتاب در قفسه ها درست و منظم چیده شود.

وی افزود: گرچه امروز با امکانات جدید بخش مهمی از آثار علمی و چندین کتاب به دوش فضای مجازی قرار داده شده است ولی تأثیر خود کتاب روی انسان نسبت به تبلت و فضای مجازی بیشتر است.

آیت الله سلیمانی جایگاه کاشان را بیش از ظرفیت فعلی کتابخانه هایش دانست و گفت: به دلیل بالا بودن آثار علمی، فقهی و دینی تراز این شهرستان کتابخانه مرکزی است.

وی به جایگاه کتاب رفیع کتاب در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: کتابخانه مرکزی مهمترین جایی است که یک گردشگر با مراجعه به آن می تواند با تمدن، فرهنگ و سوابق درخشان و جایگاه رفیع مردمی آشنا شود.

امام جمعه کاشان به تأثیر قرآن بر ناپلئون در سفر به مصر اشاره کرد و گفت: ناپلئون با خواندن چندین ورق قرآن، ضمن آشنایی کامل با تمدن اسلامی سفر شش ماهه اش را در سه روز خلاصه کرد.

وی، قرآن را مقدس ترین کتاب در جهان دانست و با بیان اینکه قرآن تنها کتاب مبارزه با استعمارگران است، گفت: تا زمانی که قرآن در بین مسلمانان حاکم می باشد هیچ  قدرتی توان مقابله با آنها را ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر ورود خیرین کاشانی در تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی گفت: همانطور که مجمع خیرین سلامت، مدرسه ساز، دانشگاه ساز، حامیان کمیته امداد و بهزیستی در کاشان وجود دارد، مجمع خیرین کتاب و کتابخوانی نیز برای تأسیس کتابخانه مرکزی در این شهرستان باید راه اندازی شود.

وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی کتابخانه مرکزی و مجهز شدن آن به زبان های زنده دنیا در کاشان به منظور دستیابی عموم مردم به آخرین دستاوردهای علمی دنیا ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha