جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه روحانیون و طلاب حوزه با مردم بیگانه نیستند، گفت: یک طلبه در دوران تحصیل وقتی که به امور تربیتی و تهذیب و اقامه نماز در مسجد مشغول می شود تجربه ارتباط با مردم را نیز پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، صبح امروز در دیدار امام جمعه، روحانیون و طلاب مدارس علمیه بادورد با بیان اینکه حوزه علمیه جدا از دانشگاه نیست، اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه در دوران تحصیل علاوه بر ارتباط با آموزش و پرورش با دانشگاه ها نیز باید ارتباط صمیمی پیدا کنند.

وی افزود: امروز اگر دهها پروتکل بین حوزه های علمیه با آموزش و پرورش منعقد می شود به خاطر این است که حوزه دور از فضای علمی دیگر نهادهای کشور تربیت نشود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ارتباط مستمر حوزه های علمیه با مراکز علمی کشور ادامه داد: اگر حوزه های علمیه بخواهند تقویت شوند و رشد علمی پیدا کنند باید با تمام مراکز علمی کشور دم خور شوند.

وی، وجود بالغ بر ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته های حقوق، فقه، اصول، متالوژی، معادن، تاریخ، ریاضی، نجوم و... را بزرگترین ظرفیت علمی کشور دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم حوزه های علمیه اگر بخواهد همانند مطهری ها، بهشتی ها، مفتح ها، مصباح ها و جوادی آملی ها تربیت کنند باید از ابتدا با دانشگاه ها ارتباط داشته باشند.

امام جمعه کاشان وجود حوزه علمیه در منطقه بادرود را مثبت ارزیابی کرد و  ابراز داشت: جای بسیار خرسندی است که حوزه علمیه بادرود به نوعی مدیریت می شود که طلبه های جوان و نوجوان آن علاوه بر تحصیل در امور تربیتی و تهذیب با آموزش و پرورش و دانشگاهها نیز ارتباط خوبی دارند که هر کدام از آنها در آینده خواهند توانست به عنوان یک عالم جامع الاطراف در این منطقه باشند.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه باید میدان‌دار حاکمیت علمی باشد، تصریح کرد: اینکه براساس روایات بیش از ۲۰۰ دانش در زمان امام زمان(عج) وارد بازار می شود که بشر از آن خبری ندارد، یعنی در آینده حاکمیت علمی در دست حوزه های علمیه خواهد بود. 

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود با اشاره به ظرفیت علمی، دینی، آموزشی و تربیتی روحانیون و طلاب بادرود، گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha