سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ آغاز دوازدهمین دوره آموزشی موسسه تخصصی خطابه امیر بیان

حوزه/ مأموریتی که مؤسسه امیر بیان برای خود ترسیم کرده با توجه به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از طلاب و روحانیون، تعالی خطابه دینی از طریق ضابطه مند سازی خطابه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی کلاته در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره آموزشی مؤسسه امیر بیان که در دفتر این مؤسسه در قم برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم پیامبر گرامی اسلام (ص)را که خاتم النبیین و الگوی بشریتند بشناسیم، باید از خوان علم امیرالمؤمنین علی علیه الصلاة و السلام بهره ببریم؛ حضرت در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه در وصف پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَی مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْیٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُکْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَة.

وی گفت: بنابر این فرموده امیرالمؤمنین علیه السلام، یکی از ویژگی های پیامبر خدا طبیب بودن ایشان بود؛ و نیز این که ایشان خود به سراغ بیمار می رفتند تا او را درمان نمایند.

مسئول روابط عمومی مؤسسه امیربیان بیان داشت: کسانی که به مؤسسه امیربیان مراجعه می کنند باید همانند پیامبر مکرم اسلام، به صورت خودجوش به تبلیغ دین بروند، نه اینکه منتظر باشند آنها را دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله قبل از رفتن به سراغ بیمار داروهایشان را آماده می کردند و بعد به تبلیغ می رفتند.

حجت الاسلام  کلاته گفت: مردم خواهان و تشنه آموزه های اسلام هستند؛ ما نباید گمان کنیم کسی شنونده نیست.

وی اظهار داشت: مأموریتی که مؤسسه امیر بیان برای خود ترسیم کرده با توجه به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از طلاب و روحانیون، تعالی خطابه دینی از طریق ضابطه مند سازی خطابه، آموزش خطابه به طلاب و فضلای انقلابی، بکارگیری و شبکه سازی در بستر فارغ التحصیلان و تعامل در جهت تقویت و کارآمدی جبهه تبلیغی انقلاب اسلامی ناظر به فضای داخلی کشور است.

مسئول روابط عمومی مؤسسه امیربیان گفت:این مؤسسه با احصاء روش های علمی سخنرانی دینی از منابع متنوع و در اختیار طلاب قرار دادن آنها توانسته است افراد توانمندی در عرصه خطابه و منبر پرورش دهد.

وی افزود: کلاس های مؤسسه به صورت منظم و با حضور و غیاب برگزار خواهد شد؛ در کتاب های ارائه شده به داوطلبان در فصل اول مبانی نظری روش سخنرانی توضیح داده می شود.

حجت الاسلام کلاته تصریح کرد: در فصل دوم اجرای سخنرانی به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد؛ داوطلبان با گذراندن این فصل قطعاً به چندین قدم جلوتر از وضعیت کنونی خود خواهند رسید.

وی بیان داشت: در فصل سوم به تولید سخنرانی می پردازیم؛ این فصل شامل مباحث مخاطب شناسی، مبانی انسان شناسی سخنرانی تأثیرمدار، جذابیت در سخنرانی پیام محور، روش های اقناع اندیشه، تحریک احساس مخاطب و تولید کامل سخنرانی می باشد.

مسئول روابط عمومی مؤسسه امیربیان گفت: در فصول دیگر مباحثی همچون سخنرانی موضوع محور، روشهای ذکر مصیبت، روش های انگیزه سازی، روش های سخنرانی شادی آفرین، روشهای سخرانی چند رسانه ای،  روش های ماندگارسازی سخن و روشهای روایتگری طرح خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha