جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 926779
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
نامه تهدیدآمیز به مسجدی در جنوب غربی آلمان

حوزه/ مسجدی در شهر هوفینگن در جنوب غربی آلمان روز جمعه یک نامه تهدیدآمیز و اسلام‌هراسی دریافت کرد. این نامه نگرانی‌هایی را در جامعه اسلامی برانگیخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی مسجدی در شهر  هوفینگن  در آلمان واقع در جنوب غربی این کشور روز جمعه یک نامه تهدیدآمیز و اسلام‌هراسانه دریافت کرد.

در نامه ارسال شده به مسجد الاقصی در ایالت بادن-وورتمبرگ که متعلق به اتحادیه ترکی برای امور اسلامی است، آمده:  «اسلام نه متعلق به آلمان است و نه اروپا» و «ما اسلام و اسلام گرایی را از آلمان پاک خواهیم کرد». ،

هاکان تاشدمیر ، رئیس این اتحادیه در شهر هوفینگن در این‌باره‌ به خبرنگاران گفت: که این نامه آنها را ناراحت و به شدت نگران کرده است.

وی افزود: این مسجد از سال ۱۹۹۶ میلادی به بهره برداری رسیده است و این بار است که چنین حادثه‌ای در آنجا گزارش می‌شود.

تاشدمیر گفت آنها به مقامات اطلاع دادند و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

گفته می‌شود این اتحادیه متعلق به ترک‌تبارهای ترکیه مستقر در شهر کلن است و یکی از بزرگترین سازمان‌های اسلامی در آلمان محسوب می‌شود و در سال ۱۹۸۴ به عنوان شعبه‌ای از ریاست امور مذهبی (دیانت)، ارگان عالی مذهبی کشور ترکیه تاسیس شد.

این اتحادیه در حال حاضر حدود ۸۵۰ مسجد در آلمان را با نزدیک به ۱۱۰۰ امام جماعت اداره می‌کند. بیشتر این امامان جماعت توسط دیانت از طرف ترکیه منصوب می‌شوند و پس از چهار سال خدمت در آلمان سرانجام به ترکیه باز می‌گردند. در حال حاضر ۱۱۰ امام جماعت وجود دارند که در آلمان آموزش دیده‌اند، اما هدف این برنامه افزایش این تعداد است و قرار است از این پس امامان جماعت  بیشتری در کشور آلمان تعلیم ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha