شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آیین رونمای از کتاب روایت انقلاب

حوزه/ امام جمعه قم گفت: باید مدل های متناسب به نام و فرهنگ قم را در حوزه ی هنر و معماری خلق کنیم؛ از جمله اینکه منظرهای تاریخی آن که مورد توجه مقام معظم رهبری هم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی دردیدار شهردار قم که به مناسبت  گرامیداشت روز قم  برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت ها و خدمات شهرداری قم و تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم گفت: حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر و مرقد مطهر ایشان مایه تحولات بسیاری در این شهر بوده و شمعی در مرکز این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: روز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم یک نقطه عطف و مبدأ تاریخ قم به حساب می آید و همه ما باید قدردان این ورود و قدردان وجود مرقد مطهر ایشان در این شهر باشیم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: باید بدانیم که شهر قم با تاریخ بیش از هزار ساله اش از زمان ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به آن هیچ وقت از هویت علمی و اخلاقی و ایمانی و دانشی خود تهی نشده هرچند که در طول ادوار مختلف با فراز و فرودهایی همراه بوده باشد.

وی گفت: مردم شریف قم همیشه از مهاجران و زائرین کریمه اهل بیت سلام الله علیها استقبال کرده اند و چهره های بزرگ علمی و جهادی و انقلابی را در جمع خود پرورش داده اند؛ البته قم در ۱۰۰ سال اخیر به قله ای رسید که اوج آن طبق انقلاب اسلامی رقم خورد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: اوج علوم اسلامی در ۴ دهه گذشته در قم اتفاق افتاده است و این شهر در سطح جهانی یکی از تأثیرگذارترین شهرهای دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی شده است که تاریخ ۱۰۰ سال گذشته قم را که پیشگام و پیشران در علم و فرهنگ اسلامی بوده است به شکل مستند به ثبت برسد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: خدمت به شهر مقدس قم مایه افتخار است؛ نام این شهر در دنیای اسلام می درخشد و این درخشش باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: برنامه دوم شهرداری قم امیدواریم دقیق تر و با جمع آوری ایده ها و مشارکت عمومی طراحی شود؛ با کمک گرفتن از مردم و مشارکت آنان در طراحی این سند می توان از آنها در اجرای آن نیز همکاری را جلب نمود.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: باید نهادهای ملی که در شهر قم مستقر هستند به کمک نهادهای استانی آن بیایند.

وی گفت: ما باید مدل های متناسب به نام و فرهنگ قم را در حوزه ی هنر و معماری خلق کنیم؛ از جمله اینکه منظرهای تاریخی آن که مورد توجه مقام معظم رهبری هم بوده است.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری قم ورود خوبی به حوزه فعالیت های فرهنگی در سطح این شهر داشته است؛ اما به طور کلی رویکرد اجتماعی شهرداری قم می بایست بهتر از قبل باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در مناطق مختلف قم شده است اما نباید ما شاهد تبعیض در مورد مناطق مختلف این شهر باشیم.

آیت الله اعرافی بیان داشت: باید به سمت شهر هوشمند پیش برویم و از امکانات الکترونیکی در خدمات شهری بهره ببریم.

وی افزود: ارتباط خوبی که شهرداری قم با گروه های جهادی وسیعی داشته اند و این شایسته تقدیر است؛ در شرایط کرونایی توجه درستی به اقشار آسیب پذیر شده اما باید همچنان این توجهات ادامه یابند.

امام جمعه قم، گفت: توجه به زائرین با توجه به وضعیت محدودیت هایی که در اطراف حرم مطهر به جهت جابجایی زوّار وجود دارد امیدواریم بیشتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مسائل فرهنگی و تبلیغی قم، معاونت تبلیغ مربوط به این شهر به طور جداگانه زیر نظر مدیریت حوزه های علمیه در نظر گرفته شده است تا بتواند در زمینه امور فرهنگی بازوی توانمندی برای کمک به سایر نهادهای فرهنگی این استان باشد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha