جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقیمی

حوزه/ مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم گفت: افتتاح خانه موزه شهید زین الدین با رویکرد تربیتی و راه‌اندازی بازار مجازی نارسوق از جمله مهمترین برنامه‌های شهرداری برای این ایام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ ابوالقاسم مقیمی امروز در دیدار مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نیاز است که با توجه به شیوع بیماری کرونا دل‌های مردم را بیشتر متوجه اهل‌بیت(ع) کنیم و به همین دلیل شعار امسال روز قم را «بی لطف شما درد مداوا شدنی نیست» قرار دادیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم به مناسبت روز قم، گفت: افتتاح خانه موزه شهید زین الدین با رویکرد تربیتی و طراحی  9 المان هنری یکی از این برنامه‌ها است که سعی کرده‌ایم مباحث تربیتی و مدیریت اسلامی را به مخاطبان و بازدیدکنندگان القاء کنیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: تملک منزل شهید شفیعی هم انجام شده است زیرا این منزل با توجه به معجزه‌ای که در رابطه با این شهید است و پیکر این شهید بعد از ۲۰ سال به صورت سالم برگشته است محل رجوع همه عاشقان ایثار و شهادت است و تقاضای زیادی برای تبرک جستن و شفا گرفتن از طرف مردم وجود دارد و این منزل می‌تواند محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و حل این آسیب‌ها در شهر مقدس قم، اظهار کرد: متأسفانه کرونا بیشترین آسیب را به زنان سرپرست خانوار و دیگر اقشار آسیب پذیر زده است و ما با راه اندازی بازار نارسوق تولیدات خانگی بیش از ۲۰۰ خانه که زنان سرپرست خانوار دارند را در معرض فروش می‌گذاریم و به اضافه محصولات بیش از ۱۰۰ باغدار که با مشکل فروش مواجه شده‌اند را در این بازار عرضه می‌کنیم.

مقیمی افزود: در قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و اینکه نشانه‌های انقلاب اسلامی باید در قم تقویت شود در تورهای گردشگری که در قم برگزار می‌شوند معرفی اماکنی که منجر به وقوع انقلاب در ایران شدند را در دستور کار قرار داده‌ایم و با کمک بعثه مقام معظم رهبری و راویان بعثه نرم افزاری را به صورت کتاب تولید کرده ایم تا در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

وی افزود: اتفاق خوبی که در ایام محرم و صفر روی داد پویش «روضه شهید خانه شهید» و همینطور روضه های خانگی بود که این پویش چهره ملی به خود گرفت و مهملی شده برای تکریم خانواده شهدا در سراسر کشور که از قم شروع شد و تنها شهری که با کمک شهرداری و همکاری مردم در تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری به صورت سازمان یافته روضه های خانگی اجرا شد شهر مقدس قم است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۵ هزار روضه خانگی در دو ماه محرم و صفر با تماس با شهرداری و اعزام مبلغ به منازل افراد خوانده شده است، گفت: به امید خدا این برنامه در طول سال هم ادامه خواهد داشت و هر کسی که برای توسل به اهل بیت(ع) احساس نیاز کند با تماس با شهرداری با گروه‌های تبلیغی مرتبط می‌شوند و روحانی به منزلشان اعزام می‌شود.
وی افزود: در مورد خدمات دهی به مناطق محروم هم با افتتاح سراهای محله در منطقه نیروگاه و آذر خدمات می‌دهیم و امیدواریم توفیق داشته باشیم خدمات بیشتری را ارائه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha