پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ جعفر شجونی

حوزه/ مرحوم شجونی: در بدو ورود به کاخ مروارید کرج -که متعلق به شمس پهلوی بود- از فرط خوشحالی به خاطر پیروزی انقلاب و بازگشت ثروت بادآورده پهلوی‌ها به مردم و به ویژه فقرا، ناخودآگاه به بامِ شیب‌دار کاخ رفتم و با ذوق به محوطه نگاه کردم!

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌  محمدرضا کائینی(تاریخ پژوه) با انتشار تصویری از مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ جعفر شجونی نوشته است:

عکس نگاشت تاریخی/ روزهای اکنون، تداعی‌گر سالروز درگذشت دوست ارجمند، زنده یاد شیخ جعفر جوادی شجونی است. هم از این روی سعی کردم که در این باره و در برخی رسانه‌ها، مطالبی منتشر کنم و به همین دلیل، به آرشیوم بازگشتم.

انبوهی از خاطرات شیرین، به ذهنم هجوم آورد، تا جایی که ناخودآگاه، بارها با خودم خندیدم! از جمله یافته‌هایم، این عکس بود که اکنون تصمیم گرفتم شما را نیز در دیدن آن شریک کنم.

آقای شجونی در اسفند ماه پنجاه و هفت، از سوی امام خمینی ماموریت یافت که املاک و مستغلات خاندان پهلوی در شهر کرج و حومه آن، را ضبط کند و به مرور، اصل یا عواید آن را صرف اقشار محروم این منطقه نماید. برایم نقل کرد: "در بدو ورود به کاخ مروارید کرج -که متعلق به شمس پهلوی بود- از فرط خوشحالی به خاطر پیروزی انقلاب و بازگشت ثروت بادآورده پهلوی‌ها به مردم و به ویژه فقرا، ناخودآگاه به بامِ شیب‌دار کاخ رفتم و با ذوق به محوطه نگاه کردم! این لحظه را عکاسی که در محل حاضر بود، ثبت کرد. حتی از سر ذوق، به طرف سُرسُره حیاط کاخ رفتم و چند بار بر آن سُر خوردم!..." (تصاویر آن لحظه را نیز دارم، اما انتشار آن را موجه ندانستم).

✔پ ن: مرحوم شجونی به رغم تحمل بیست و پنج بار دستگیری در دوران مبارزه و دشواری های فردی، خانوادگی و اجتماعی ۶ دهه سیاست ورزی، روحیه‌ای بسیار شاد و طناز داشت و مراودان، از این جنبه از رفتار وی، خاطراتی شنیدنی دارند. خدایش در جوار رحمت خویش جای دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha