جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید امید مؤذنی معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر

حوزه/ پژوهشگاه تخصصی شهید صدر،‌ وی را به‌عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل در تاریخ علمای تشیع می‌داند که معرفی شخصیت و نشر آثار و افکار او به‌طور ویژه، می‌تواند در این برهه حساس ‌در تأمین نیازهای مختلف جهان اسلام و به‌خصوص ایران، تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام سید امید مؤذنی معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر در دیدار با آیت‌الله اعرافی ضمن معرفی جدیدترین آثار به بیان روند فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشگاه پرداخت و گفت: پژوهشگاه تخصصی شهید صدر در سال‌های گذشته برای معرفی هرچه بیشتر این شخصیت کم‌نظیر به عموم مردم و به‌ ویژه دانشجویان و طلاب که می‌توانند بیش از دیگران از ظرفیت‌های فکری و اخلاقی این اندیشمند بهره ببرند،‌ اقداماتی را انجام داده‌ است که مستند «آغازگر یک پایان» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کتاب «نا» به قلم سرکار خانم دکتر مریم برادران جدیدترین تولیدات این مجموعه است.

وی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های این دو اثر افزود: کتاب «نا» بر اساس چندهزار صفحه اسناد و خاطرات و مصاحبه‌های موجود نوشته شده و در مراحل مختلف به تأیید خانواده شهید صدر و به‌ویژه همسر ایشان سرکار خانم فاطمه صدر رسیده است. قلم روان و شیوه داستانی خانم برادران نیز سبب شده است که این کتاب هرچند کاملا مستند و تاریخی است، از خشکی مرسوم در زندگی‌نامه‌ها و کتاب‌های تاریخی به دور باشد و به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده و در کمتر از دو هفته چاپ اول آن به اتمام رسید.

معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدرخاطر نشان ساخت: مؤسسه نابغه آل‌الصدر (پژوهشگاه تخصصی شهید سید محمدباقر صدر) هم‌زمان با برگزاری کنگره بین‌المللی شهید صدر در سال ١٣٧٩ش و به همت جمعی از شاگردان شهید صدر، به‌ویژه حضرت آیت‌الله سید نورالدین اشکوری تشکیل شد و از آن پس با اشراف ایشان و اجازه رسمی و انحصاری ورثه شهید به گردآوری و نشر آثار آن شهید والامقام و پژوهش در سیره و اندیشه‌های وی می‌پردازد.

حجت الاسلام موذنی افزود: پژوهشگاه تخصصی شهید صدر با توجه به ویژگی‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر علمی و عملی موجود در این شهید والامقام، وی را به‌عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل در تاریخ علمای تشیع می‌داند که معرفی شخصیت و نشر آثار و افکار او افزون‌بر همه آثار و نتایج بسیار مهم بزرگداشت بزرگان شیعه، به‌طور ویژه می‌تواند در این برهه حساس ‌در تأمین نیازهای مختلف جهان اسلام و به‌خصوص ایران، تأثیرگذار باشد.

وی در پایان گفت: این پژوهشگاه به‌طور تخصصی و با تلاش مترجمان زبده و زیرنظر گروه نظارت علمی به ترجمه آثار شهید صدر اقدام و تاکنون عمده آثار ایشان را ترجمه و چاپ کرده است. سایت پژوهشگاه شهید صدر به نشانی mbsadr.ir به معرفی ابعاد مختلف زندگی و اندیشه شهید صدر می‌پردازد و علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این شهید والامقام و تهیه آثار ایشان به این سایت مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha