جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با نام «احسان، سازندگی، عمران و خودسازی» و با حضور جمعی از مسئولین و طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام محمدی، مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر صبح امروز در اردوی جهادی «احسان، سازندگی، عمران و خودسازی» در جمع طلاب، ضمن اشاره به اهمیت جهاد گفت: جهاد اصغر که همان کمک رسانی به مردم نام گرفته، به دنبال خودسازی نفس محقق خواهد شد که خوشبختانه طلاب در این عرصه خوش درخشیده اند.

وی خطاب به طلاب، با بیان این که باید مراقب باشید شیطان در شما اثر گذار نباشد، ابراز کرد: شیطان تلاش می کند تا با درگیر شدن در عجب، تکبر و خودپسندی از راه جهاد انحراف پیدا کنید و بدانید اگر در این میدان، مراقبه داشته باشید در جهاد پیروزید و الا فعالیتتان بی ثمر است، زیرا به خود سازی و معرفت نفس نیانجامیده و شما را در عرصه جهاد اکبر پیش نیانداخته است.

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر ضمن اشاره به نقش حوزه علمیه در مباحث روز جامعه گفت: حوزه  به عنوان پرچمدار اسلام و دین نمی تواند در مباحث روز جامعه و اسلام از قافله عقب بماند و در جریان مباحث نظام و اسلام قرار نگیرد؛ لذا باید با حفظ استقلال، در کنار مردم، به پشتیبانی خود از نظام اسلامی پرداخته و در مسائل کلان اسلام و مسلمین بی تفاوت نباشد.    

حجت الاسلام محمدی با بیان این که حوزه علمیه پویا، آن حوزه ای است که از دیدگاه رهبرمعظم انقلاب(حفظه الله تعالی) و مراجع معظم تقلید پس و پیش نیفتد، تصریح کرد: حوزه پویا و فعال، باید بر اساس منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب حرکت کند و دیدگاه های آنان را به عنوان نقش محوری در حرکت ها، فعالیت ها و همچنین اقدامات اصل و اساس در ساختار حوزه ها بداند.

شایان ذکر است؛ در این اردوی جهادی با نام «احسان، سازندگی، عمران و خودسازی»  جمعی از مسئولین و طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر حضور فعال داشتند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha