پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی‌پور نماینده  رهبری در هند

حوزه/ هندوستان از نظر اقتصادی جزو ۵کشور برتر دنیا محسوب می‌شود. لذا این کشور جزو اولویت‌های بین المللی نظام اسلامی و حوزه علمیه قم می‌باشد و در کانون توجه در امور بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین ملکدار مدیر عامل شهرک مهدیه که در این شهرک برگزار شد،‌ گفت: با توجه به اینکه هند جمعیت ده درصد مسلمانان جهان را داراست و جمعیت شیعیان هند، کمتر از جمعیت شیعیان ایران نیست، بسیار قابل توجه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شبه قاره هند، افزود:‌ هندوستان از نظر اقتصادی جزو ۵کشور برتر دنیا محسوب می‌شود. لذا این کشور جزو اولویت‌های بین المللی نظام اسلامی و حوزه علمیه قم می‌باشد و در کانون توجه در امور بین‌المللی است.

وی بیان داشت: از این جهت، نیاز به مجموعه و پایگاهی است که برای طلاب هندی و طلاب ایرانی که زبان هندی می‌دانند و قصد تبلیغ دارند تاسیس و مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور گفت: هندوستان در زمینه علوم اسلامی سابقه علمی بسیار بلندی داشته است و به همین جهت مجموعه ای به نام مجمع محققین با ایجاد نشست های مختلف و تشکیل کارگروه‌های متنوع در ۲۰ پروژه بزرگ تحقیقاتی قدمی در زمینه معرفی آنها برداشته است که یکی از آن اقدامات کتاب تاریخ تشیع در هندوستان در ۴۰ مجلد می باشد.

وی افزود: برای توسعه این امور نیاز به مکانی برای محققین هندی که دارای امکانات کامل آموزشی مانند کتابخانه ویژه این موضوع هستند، می باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شبه قاره هند ادامه داد:‌ علاوه بر تمرکز در مورد تراث هند، دوره های کوتاه مختلفی در آن مجموعه برقرار می کنیم که به طور مثال برای طلاب هندی مقیم قم ۴۰ دوره برقرار نموده ایم از جمله کارگاه‌های مختلف در مورد مسئله‌های مهارتی و کاربردی، بحث رسانه مناظره ادیان و …بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دارنیز در این نشست در سخنانی گفت:  کارهای بین المللی، همیشه از دغدغه‌های اصلی ما بوده و این نمونه‌کارها بسیار ارزشمند و قابل توجه‌و اثرگذار هستند، مخصوصا در هند که حوزه علمیه برجسته ای دارد.

وی افزود:  ظرفیت‌های اسکان و آموزش و مواردی که مطرح شد در مهدیه موجود است و نسبت به موسسه شما کاملا آماده هستیم تا هر خدمتی که به حوزه هند ممکن است انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha