جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شاکری

حوزه/ نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هندوستان به بیان برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور هندوستان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هندوستان در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور  هندوستان گفت: تعلیم صدها دانش آموخته در علوم اسلامی که امروز همچون ستارگانی درخشان در این کشور پهناور نورافشانی می‌کنند از جمله این موارد است.

وی احیای تراث شیعه در این کشور پهناور را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی در هندوستان برشمرد و گفت: در این زمینه از ده‌ها مدرسه و حوزه علمیه حمایت شده که هزاران فراگیر و طلبه در خود جای داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری احیای آثار نفیس خطی از علمای بزرگ هندوستان و همچنین احیای زبان فارسی را از دیگر موارد دستاورد انقلاب در هند دانست و افزود: زبان فارسی به عنوان زبان عشق و محبت در این کشور بوده و تا حدود ۳۰۰ سال پیش به مدت ۸۰۰ سال قدمت داشت و جزو زبان های رسمی در این کشور بود. این زبان امروز با همت نهادهای ایرانی در هند و طلاب جامعة المصطفی در سایه سار انقلاب اسلامی می رود که دوباره جایگاه خویش را پیدا نماید و امروز این امکان را در نظام آموزش و پرورش هند پیدا کرده که جزو زبان های آموزشی دانش آموزان این کشور قلمداد گردد.

وی حضور پرشور عاشقان و دلباختگان به انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری را یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و اظهارداشت: فقط از باب نمونه در شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی صدها مراسم در تجلیل از آن بزرگوار در هند برگزار شد و این نشانه از همدلی و همدردی عملی لست. در جای جای این کشور پهناور عشق به ایران و نظام مقدس اسلامی و استکبار ستیزی ایران موج می‌زند و همواره با غم و ماتم ایران، ماتم زده اند و همواره یار و یاور ایران اسلامی هستند. 

وی با اشاره به دستاورد انقلاب در زمینه تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز به تاسی از  جمهوری اسلامی مذاهب مختلف اهل سنت و تشیع برادر وار کنار همدیگر هستند و یکدیگر را تکفیر نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری در پایان اظهارداشت: دستاوردهای فراوان دیگری همانند راه‌اندازی و حمایت مدارس دولتی و جدید برای دانش آموزان و هدایت و حمایت از مبلغان، تالیف کتاب ها و مجلات و برگزاری همایش و ارتباط با دانشگاه ها و عقد تفاهمات موثر با آنان، ارتباط بسیار خوب و هدفمند با حوزه های برادران اهل سنت و موارد متعدد دیگری که شاید در این مختصر نگنجد از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه هندوستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha