سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در یادداشتی دو قسمتی به تحلیل و بررسی سومین گام تمدنی انقلاب اسلامی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار و امام جمعه شهر توپ آغاج در یادداشتی دو به تحلیل و بررسی سومین گام تمدنی انقلاب اسلامی پرداخته است.

در بخش دوم این یادداشت می خوانیم:

سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد

شاخص بعدی که شاخص چهارم است، سلامت اقتصادی و مبارزه‌ی با فساد است... منصب حکومتی، جایگاه قدرت و منابع مالی است؛ وسوسه‌ها در اینجا انسان را راحت نمی‌گذارد... دائم باید نگاه کنیم، مراقبت بکنیم. واقعاً فساد مثل موریانه است؛ نگذارید که فساد و رشوه و پارتیبازی و اسراف و تجمّل و خرج‌های زیادی و مانند این‌ها، در دستگاهتان نفوذ بکند... واقعاً در دستگاه‌های اجرایی، اکثریّت کارکنان، کارکنان زحمت‌کش و پاک و سالم‌اند؛ امّا وقتی که یک مورد، دو مورد، ده مورد انسان‌های ناپاک و ناسالم در یک دستگاهی حضور پیدا می‌کنند، مثل میکروب، مثل موریانه آن‌جا فعّالیّت می‌کنند، زحمات این مجموعه‌ی خدمتگار و زحمت‌کش واقعاً ضایع می‌شود، و هم بدنام میشوند، هم زحماتشان از بین می‌رود؛ [فساد] محیطِ اطمینان را از بین می‌برد.

قانون‌گرایی‌

شاخص بعدی، مسأله‌ی قانون‌گرایی است... قانون ریل است؛ از این ریل اگر چنان‌چه خارج شدیم، حتماً آسیب و صدمه است. گاهی قانون ناقص است، گاهی قانون معیوب است؛ امّا همان قانون معیوب هم اگر چنان‌چه عمل نشود - که منتهی به بلبشو و هر که هر که خواهد شد - ضرر آن عمل نشدن، بیشتر از ضرر عمل کردن به قانون است. این‌را باید نهادینه کرد....

جزو رعایت قانون، رعایت اسناد بالادستی است که امروز خوشبختانه در کشور وجود دارد؛ مثل سیاست‌های کلّی، سند چشم‌انداز، مصوّبات شوراهای عالی از قبیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، از قبیل شورای عالی مجازی؛ ... این مصوّبات را بایستی معتبر بدانند و بر طبق این مصوّبات باید عمل بشود. این قانون‌گرایی و قانون‌مداری اگر چنان‌چه جا افتاد، مسلّماً خیلی از آسیب‌ها از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha