سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازدید

حوزه/ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از آمادگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این دفتر برای همکاری با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و تهیه فرهنگ نامه و دانشنامه قرآنی قانون گذاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در حاشیه بازدید علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن خوش آمدگویی به نماینده مردم شریف قم، به تبیین دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و ظرفیت های این مجموعه عظیم پرداخت.

وی همچنین به بیان پیشنهاداتی در راستای همکاری این پژوهشگاه با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پرداخت و تصریح کرد: برای رویکرد اشراف معارف اسلامی در قانون گذاری در مرکز پژوهش های مجلس، به سرعت می توان فعالیت هایی که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفته را ظرفیت سنجی کرده و گزارشی تقدیم شود و فرهنگ نامه قرآنی قانون گذاری و دانشنامه قرآنی قانون گذاری آماده شود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پیشنهاد دیگر آن است که در آذرماه و هفته پژوهش و یا در دهه فجر نمایشگاهی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مجلس شورای اسلامی برپا شود تا نمایندگان محترم با این پژوهشگاه آشنا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر، مسأله «اخلاق قانون گذاری» است که پژوهشکده اخلاق و معنویت این پژوهشگاه می تواند در دستور کار قرار دهد و اگر مجلس شورای اسلامی در این فضا وارد شود، اقدامی مناسبی است.

لازم به ذکر است: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نهادی حوزوی، انقلابی، پژوهشی و علمی است که با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه با نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی به «تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی» و «تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی» می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha