شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه کمالات انسان محصول مقام بندگی اوست، گفت: هر موجودی یک تکیه‌گاه وجودی دارد و این تکیه‌گاه برای انسان‌ها، مقام عبودیت آن‌هاست که پایگاه تمامی کمالات او به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با حضور در برنامه سمت خدا ضمن تأکید بر اهمیت بندگی خداوند، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» یعنی «ما جن و انسان را خلق نکردیم مگر برای عبادت» و منظور از عبادت رسیدن به مقام عبودیت و بندگی خدای متعال است.

وی افزود: هر موجودی یک تکیه‌گاه وجودی دارد و این تکیه‌گاه برای انسان‌ها، مقام عبودیت آن‌هاست که پایگاه تمامی کمالات او به شمار می‌رود.

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: هر مقدار که عبودیت انسان کامل‌تر باشد، طبیعتاً نردبان ترقی او بالاتر خواهد بود و هرچقدر که عبودیت انسان کمتر شود، این نردبان کوچک‌تر می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ممکن است تمامی داشته‌های شخص نابود شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم هرکسی که توانسته به مقام قرب برسد، مقام عبودیت خود را تقویت کرده است. شیطان رجیم هم تا زمانی که از خدای متعال اطاعت می‌کرد در مسیر کمال بود که در نهایت با سرپیچی از فرمان خدا تمام چیزهایی که اندوخته بود ویران شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: هر کمالی که در انبیاء و اولیای الهی مشاهده می‌شود با تکیه‌بر همین مقام عبودیت به‌دست‌آمده است و حتی نسبت به ملائکه نیز این مطلب صدق می‌کند.

وی افزود: مقام عبودیت تکیه‌گاهی است که تمامی انسان‌ها باید آن را تقویت کنند و این جاذبه‌ای که شهید حاج قاسم سلیمانی دارد در اثر تقویت همین تکیه‌گاه به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در پایان با بیان اینکه حجم بالای اخبار جرم و جنایت به خاطر ضعیف بودن این تکیه‌گاه است بیان کرد: نباید در جامعه اسلامی آمار بزهکاری بالا باشد و بالا بودن این آمار نتیجه ضعف تکیه‌گاه عبودیت و مطیع خدا بودن است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha