پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان انگلیسی بیش از ۲۲ هزار یورو برای توسعه مسجد کمک کردند

حوزه/ به گفته اعضای مسجد مرکزی کیشام در باکینگهام‌شایر، تاکنون بیش از ۲۲ هزار یورو کمک مالی به منظور توسعه مسجد و ایجاد مراکز متعدد در این مسجد از میان مردم جمع آوری شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bucksfreepress، مسجد مرکزی کیشام در باکینگهام‌شایر انگلستان، تاکنون موفق به جمع آوری بیش از ۲۲ هزار یورو کمک مالی به منظور توسعه و انجام برنامه‌های گسترده‌سازی شده ‌است.

این کمک مالی برای ساخت یک مرکز آموزش، سالن بدن سازی و سالن اجتماعات، جمع آوری شده و انتظار می‌رود ۱.۵ میلیون یورو به منظور ایجاد امکانات جدید و گسترش امکانات فعلی برای جامعه اسلامی در شهر و مناطق اطراف آن جمع آوری گردد.

در صفحه جمع‌آوری کمک مالی، برگزار کنندگان می‌گویند که این پول برای تأمین اعتبار تعدادی از پروژه‌های جدید استفاده خواهد شد - از جمله یک مرکز آموزش، یک مرکز زنان، یک کتابخانه، یک سالن اجتماعات، یک سالن بدنسازی، پارکینگ و مراکز درمانی و امکانات پشتیبانی بهداشت روان مدنظر آنان قرار دارند.

این مسجد همچنین می‌خواهد امکانات عبادی موجود را گسترش دهد و توافق کرده است که یک ساختمان همسایه را برای این منظور خریداری کند. این سایت شامل دو ساختمان صنعتی و یک پارکینگ با حدود ۱۱ هزار فوت مربع فضای اضافی است.

گفتنی است مسجد جامعه کیشام برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط گروه کوچکی از مسلمانان در یک گاراژ کوچک افتتاح شد،  اما با افزایش جمعیت مسلمانان در این شهر، نیاز آن‌ها به فضای بزرگتر و ماندگارتر نیز افزایش یافت. مسجد فعلی در سال ۲۰۰۴ و در طی فعالیت‌های متعدد برنامه‌ریزی و در سال ۲۰۰۵ به روی جامعه اسلامی باز شد.

جامعه مسلمانان بیش از ۱.۶ میلیون یورو برای ساخت مسجد فعلی کمک کردند، اما اگر قرار باشد مسجد توسعه پیدا کند به کمک‌های بیشتری نیزا است.

برگزارکنندگان جمع‌آوری کمک‌های مالی گفتند: درخواست تجدید نظر در مورد جمع آوری کمک‌های مالی آغاز شده است و به یک میلیون و ۵۲۵ هزار پوند نیاز است. ما از شما می خواهیم به ما کمک کنید تا این کار را به سرعت انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha