پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دستگیری و اخراج عاملان توطئه برای قرآن سوزی در بلژیک

حوزه/ مقامات بلژیکی اعلام کردند که ۵ اسلام ستیز راست‌گرا با ملیت دانمارکی که قصد داشتند با حضور در این کشور مراسم موهن قرآن سوزی در محله مسلمانان برگزار کرده و احساسات آنان را تحریک کنند، بازدداشت و اخرج شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، مقامات روز پنجشنبه اعلام کردند که ۵ اسلام‌ستیز راست‌گرای دانمارکی که قصد داشتند با برپایی مراسم قرآن سوزی احساسات مسلمانان را در بلژیک تحریک کنند، دستگیر شده و دستور اخراج آنان از کشور صادر شده است.

طبق اطلاعاتی که از صفحه فیس بوک‌شان گرفته شده دستگیرشدگان اعضای یک گروه افراطی و اسلام‌ستیز به نام استرام‌کورس هستند که به شدت مخالف مهاجران و پناهجویان می‌باشند.

رزموس پالودان رهبر این گروه بوده که وی نیز در حوالی فرانسه دستگیر شده و اخراج شده است. این گروه به دلیل اقدامات تحریک آمیزشان در اسکاندیناوی شناخته شده هستند و مقامات بلژیکی معتقدند که آن‌ها قصد داشتند مراسم موهن‌شان را در محله‌ای با جمعیت زیادی از مسلمانان مراکشی برگزار کنند.

 سامی مهدی ، وزیر امورخارجه پناهندگی و مهاجرت بلژیک و که خودش فرزند یک پناهنده عراقی در این کشور می‌باشد از دستگیری ۵ متهم استقبال کرده و گفت: آن‌ها به سرعت به خارج از کشور اخراج شدند. درخواست اقامت آنان رد شد زیرا آن‌ها تهدیدی جدی برای نظم عمومی در بلژیک محسوب می‌شوند. در همین راستا نیز اخیرا فرد دیگری در فرانسه دستگیر شده است.

وی در این بیانیه از رهبر گروه نام نبرد اما اضافه کرد: آلمان نیز در این باره تصمیم مشابهی گرفته است زیرا سرویس‌های امنیتی آنان را مبلغ نفرت محسوب می‌کنند.

مهدی گفت: در جامعه ما که از قبل بسیار قطبی شده است ، ما به افرادی که برای گسترش نفرت می آیند نیاز نداریم.

وی افزود:  من اهمیتی نمی دهم که آنها افراط گرایان چپ گرا هستند یا راست گرا، من به امنیت شهروندانمان اهمیت می دهم.

گفته می‌شود در ماه آگوست ، درگیری هایی در مالمو در جنوب سوئد زمانی آغاز شد که محرکان راست افراطی نمایش موهن قرآن‌سوزی برپا کردند. و ساکنان نیز با حمله به پلیس اعتراض کردند و تنش بالا گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha