جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن سوزی راست‌های افراطی دانمارک بار دیگر خشم عمومی را برانگیخت

حوزه/ حزب استرام کورس در دانمارک به سرکردگی راسموس پالودان اواخر ظهر جمعه در منطقه از شهر فردریشیا در دانمارک که بیشتر ساکنان آن را مهاجرین ترک تبار و مسلمان تشکیل می‌دهد، عمل شنیع قرآن سوزی انجام داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt، یکی از احزاب راست افراطی در دانمارک بار دیگر به برگزاری مراسم موهن قرآن سوزی عمومی در یکی از محله‌های مسلمان نشین این کشور اقدام کرده که این کار خشم عمومی را برانگیخت و مردم محلی را به شدت خشمگین شدند. یک نفر در درگیری‌ها بازداشت شد.

حزب استرام کورس دانمارک با سرکردگی راسموس پالودان، اواخر ظهر جمعه، در منطقه ای از شهر فردریشیا در دانمارک که بیشتر مهاجران ترک‌تبار و مسلمان در آنجا سکونت دارند، حرکت موهن قرآن سوزی را به راه انداخت. درحالی که ابتدا قرار بود نمایش شرم‌آور آنان در یک پارک محلی برگزار شود، این گروه در عوض بر روی چمن محصور شده توسط یک سوپرمارکت محلی و با حمایت چندین افسر پلیس وارد عمل شدند. اعضای این گروه اسلام‌ستیز به این عمل موهن اصرار ورزیده و با وجود اینکه قرآن سوزی خشم مسلمانان را برمی‌انگیزد، اصرار به تحریک جامعه و ایجاد تفرقه دارند.

پالودان در سخنانش اسلام را محکوم کرده و آن را مغایر ارزش‌های غربی و اروپایی در دانمارک دانست.

در اخبار رسیده گفته می شود که این اقدام تحریک آمیز و موهن  خشم مردم محلی را برانگیخته و یک مرد پس از شکستن محاصره پلیس قصد حمله به اعضای حزب را داشته که توسط پلیس بازداشت شده است.

این حرکت موجب خشم گروه محلی شده و فعالیت های استرام کورس را محکوم کردند. تصاویر از صحنه نشان می دهد که یک مرد پس از شکستن چمن محاصره شده مخصوص این اقدام تحریک آمیز توسط پلیس بازداشت شد.

گفته می‌شود این حزب افراطی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و تاکنون بارها و بارها در دانمارک و همچنین کشورهای شمال اروپا و همسایه دست به چنین حرکاتی زده است. آخرین اقدام آن‌ها در ماه آگوست در مالموی سوئد، باعث اعتراضات سراسری و خشمگین مسلمانان شد. به طوری که پالودان به مدت ۲ سال در سوئد ممنوع‌الورود شده است. اعتراضات مسلمانان به درگیری‌های خیابانی و آشوب آشکار تبدیل شد.

در ضمن در حالی که حزب استرام کورس به دلیل فعالیت‌های ضد اسلامی و  قرآن‌سوزی برای خودش شهرت پیدا کرده ، اما دستاوردهای سیاسی آن‌ها بسیار متوسط ​​باقی مانده است. این حزب در هر دوره از انتخابات که شرکت کرده نتوانست هیچ کرسی بدست آورد و در آخرین انتخابات عمومی در سال ۲۰۱۹ از آستانه ۲ درصد عبور نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha