چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ریزش ها و رویش های انقلاب

حوزه/ یک روزی در این کشور، مشکل ما [این] بود که همه‌ی کسانی که می توانستند در دانشگاه‌های ما درس بدهند، به پنج هزار نفر نمی رسیدند. اوّل انقلاب این‌جوری بودیم؛ یک عدّه‌ای رفته بودند، یک عدّه‌ای نمی‌آمدند، یک عدّه‌ای صلاحیّت نداشتند. [امّا] امروز ما ده‌ها هزار نفر استاد مؤمن در عرصه‌ی کارهای دانشگاهی داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

   

- جوان مؤمن انقلابی

انقلاب ماندگار خواهد شد. بدیهی است که ما، هم ریزش داریم، هم رویش داریم؛ بارها بنده گفته‌ام این را. کسانی هستند که یک روز انقلابی بودند، بعد فردا به‌خاطر یک عارضه‌ای، یا بحق یا بناحق، از انقلاب روبرمی گردانند. بعضی‌ها هستند که یک کار خلاف توقّعشان انجام می گیرد -فرض کنید یک ظلمی در یک جایی بهشان می شود- حق با آنها است امّا این موجب می شود که از انقلاب روبرگردانند؛ این کار ناحق است.

بعضی‌ها هم به‌خاطر مسائل شخصی، مسائل خانوادگی و مسائل گوناگون، از انقلاب روبرمی گردانند. این می شود ریزش؛ اینها ریزش های انقلاب است.

همه‌ی انقلابها ریزش دارند، همه‌ی نهضت های اجتماعی ریزش دارند امّا در کنار این ریزشها رویش [هم] هست. من اطّلاعاتم کم نیست، من از خیلی جاها مطّلعم؛ بنده وقتی نگاه می کنم، رویش ها را بیش از ریزش ها می بینم؛ این‌همه جوان مؤمن، این‌همه تحصیل‌کرده‌ی مؤمن، این‌همه افراد تحلیلگر مؤمن، این‌همه افراد کارآمد در مسائل فنّی و در مسائل علمی، همه مؤمن؛ اینها رویش های انقلاب است.

یک روزی در این کشور، مشکل ما [این] بود که همه‌ی کسانی که می توانستند در دانشگاه‌های ما درس بدهند، به پنج هزار نفر نمی رسیدند. اوّل انقلاب این‌جوری بودیم؛ یک عدّه‌ای رفته بودند، یک عدّه‌ای نمی‌آمدند، یک عدّه‌ای صلاحیّت نداشتند. [امّا] امروز ما ده‌ها هزار نفر استاد مؤمن در عرصه‌ی کارهای دانشگاهی داریم؛ استادان مؤمن، آنهایی که واقعاً به انقلاب پایبندند و معتقدند از بُن دندان؛ این چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست، اینها را انقلاب تربیت کرده است.

این‌همه جوان مؤمنِ نویسنده، هنرمند، عالم، فنّاور، مبلّغ، سخنور، در عرصه‌های گوناگون، در مسائل داخلی در مسائل خارجی. اینها رویش های انقلابند، رویش های سرسبز و آماده؛ این خیلی باارزش است. بنابراین، اگر ما به وظایفمان در زمینه‌ی انقلاب عمل کنیم، معنای این، ماندگاری افزایش این رویش ها و انبوه شدن این رویش هاست.

   

بیانات در دیدار مردم قم - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha