شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 928432
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
سید سعید لواسانی

حوزه/ مشکل امروز ما همین است که علی‌رغم این‌که شعار مردم‌سالاری دینی می‌دهیم، گرفتار دو جناح سیاسی و پیرمردان سیاست‌باز و کیف‌کشان آنان هستیم و مردم عملاً از صحنه خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان با انتشار تصویری از مرحوم علامه طباطبایی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

جوری نشود که فردا مسخرۀ دیگران قرار بگیریم!

علامۀ طباطبائی در مصاحبه‌ای در اوایل انقلاب اسلامی وقتی به ایشان گفتند که پیامی برای مردم دارید، فرمودند:
«مردم نیازی به پیام جدید ندارند، پیامهای [انقلاب] به آن‌ها رسیده است. فقط باید بیدار بود، و مطالب و مقاصدی که سر آن‌ها جنگ و جدال داشتند و زحمت‌های کشیدند، و کشته‌ها دادند، خوب پیاده کنند. ما فردا قانون اساسی خواهیم داشت، یک سلسله مقررات خواهیم داشت، و مقررات دینی هم فوق همۀ این‌هاست، لکن جوری نشود که فردا مسخرۀ دیگران قرار بگیریم».

علامۀ طباطبائی حکیمی بزرگ هستند و حق بزرگی بر گردن کشور و جامعۀ ما دارند و سخنان‌شان در عین حالی که کوتاه است، فوق‌العاده دقیق و عمیق است. روی سخن ایشان با «مردم» است، همۀ مردمی که انقلاب کردند و خواستار تغییر و دگرگونی هستند؛ یعنی «ما» باید در صحنه باشند و بیدار باشند و مقاصد و اهداف انقلاب اسلامی را پیاده کنند، وگرنه با قانون خوبِ فقط؛ راه به جایی نمی‌برند.

مشکل امروز ما همین است که علی‌رغم این‌که شعار مردم‌سالاری دینی می‌دهیم، گرفتار دو جناح سیاسی و پیرمردان سیاست‌باز و کیف‌کشان آنان هستیم و مردم عملاً از صحنه خارج شدند.

اتفاقاً پیام بیانیه گام دوم در یک کلمه همین است: مردم، همگی مردم باید به صحنه باز گردند، زیرا «ما» هستیم و آینده انقلاب اسلامی به‌دست ماست؛ پس چون اوایل انقلاب باید همه در صحنه باشیم، و این بصیرت و بیداری لازم دارد، دوگانگی‌ها مصنوعی ما را فریب ندهد، اگر می‌خواهیم مسخرۀ دیگران قرار نگیریم!
***
مشق شب؛ کوته‌نوشت‌های سید سعید لواسانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha