جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبودی باشت

حوزه / با گذشت و بخشش خانواده مقتول سید ظاهر حسینی، یک جوان محکوم به قصاص در باشت از چوبه دار نجات یافت.

حجت‌الاسلام عبودی، امام جمعه باشت در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه» در کهگیلویه و بویراحمد  اظهار کرد: با گذشت خانواده مقتول سید ظاهر حسینی در شهر بوستان از توابع این شهرستان، یک جوان از چوبه دار نجات یافت.

وی گفت: با تلاش معتمدین، ریش سفیدان، شورای تأمین و دادستان، خانواده مقتول به بخشش قاتل رضایت داد.

عبودی افزود: با توجه به اینکه خانواده های درگیر این ماجرا نسبت فامیلی داشتند، درخواست های متعدد و رایزنی برای گذشت از حکم قصاص صورت گرفت که نهایتا به لطف خدای متعال و عنایت این خانواده بزرگوار قضیه به صلح و سازش تبدیل شد.

امام جمعه باشت، ترویج فرهنگ بخشش را احیای زندگی دوباره به دیگران دانست و گفت: مبلغی برای دیه تعیین شده که تلاش داریم به یک جمع بندی برسیم و این مسئله نیز خاتمه پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت با بیان اینکه خانواده سید ظاهر حسینی کار ارزشمند و ستودنی انجام دادند، گفت: کاری که خانواده مقتول انجام داد جزء آموزه های دینی است، چرا که قران کریم در کنار قصاص، عفو و گذشت را به ما گوشزد کرده است.

وی نقش معتمدین در حل و فصل این ماجرا را مهم خواند و تصریح کرد: بزرگان منطقه در راه سازش و قدم خیر همواره پیشگام هستند. این عزیزان سرمایه اجتماعی برای استان محسوب می شوند که نباید نقش آنها را نادیده گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha