پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 928547
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
آسیب اجتماعی

معاون اداره کل دادگستری بوشهر  از اجرای طرح مصلحین قرآنی در استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، پیش از ظهر امروز  در نشستی با معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان، گفت: سپاه و بسیج استان بوشهر آمادگی دارد برای ارتقا آگاهی‌های حقوقی به مجموعه قضایی استان کمک کند.

سرهنگ حسین قاسمی با بیان اینکه لازم است پیشگیری از وقوع جرم، اولویت اول همه دستگاه‌ها باشد اظهار کرد: جرم و جنایت و افزایش این دو موضوع یک مسئله جدی جهانی است که مجموعه کشورها با آن مواجه می‌شوند و برای مقابله با آن لازم است تدبیر لازم اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: بهترین اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم، تلاش برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی در جامعه است که بسیج آمادگی دارد برای تحقق این هدف بزرگ به مجموعه قضایی استان کمک کند.

معاون سپاه استان بوشهر در پایان از حمایت‌های دستگاه قضایی در زمینه اقدامات سپاه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی تقدیر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری بوشهر نیز در این نشست گفت: موفقیت در اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات ترکیبی و توأمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری‌های حقوقی و قضایی است.

الماس گشتاسبی افزود: لازم است از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت که در این میان نیاز است تا از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته استفاده کرد.

وی، سپاه را بازوی دادگستری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: مشارکت فعال مجموعه نیروهای سپاه و بسیج در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف امنیتی و اجتماعی پشتوانه مهمی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری بوشهر اضافه کرد: سپاه بازوی توانمند نظام اسلامی است که در تمام عرصه‌ها حضور مؤثر خود را ثابت کرده و امروز نیز یکی از فعالان عرصه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی از اجرای طرح مصلحین قرآنی در استان بوشهر جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده خبر داد و گفت: در این طرح مصلحین آموزش دیده قرآنی به عنوان معتمدین تأثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha