پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی آرمین

حوزه/ نویسنده حوزوی و مدرس ادبیات داستانی تصریح کرد: امروزه یکی از رسالت های مهم فرهنگی رسانه های جمعی باید این باشد که زمینه فراگیرشدن دغدغه کتابخوانی در سطح جامعه را فراهم کنند.

حجت الاسلام علی آرمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از اقدامات بایسته در راستای تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، استفاده درست و بجا از ظرفیت های رسانه ای ممکن به ویژه در رابطه با شبکه های اجتماعی است، ابراز داشت: از سوی دیگر، اهتمام نهادها و ارگان های فرهنگی به خصوص صدا و سیما نسبت به معرفی کتاب های خوب و جذاب باعث می شود که به مرور شاهد علاقه مندی بچه ها و خانواده ها به سمت کتاب و کتابخوانی باشیم.

نویسنده حوزوی و مدرس ادبیات داستانی افزود: البته همان طور که بارها متذکر شده ایم، این قبیل فعالیت های رسانه ای و فرهنگی باید بر اساس نیازها و ذائقه های نسل جدید، همراه با خلاقیت و ابتکار عمل باشد، چرا که کارهای کلیشه ای نمی تواند ما را به اهداف مدنظر به شکل مطلوب رهنمون سازد.

وی گفت: مساله کتاب و کتاب خوانی از آن دسته مسایلی است که نباید تأکید بر اهمیت آن محدود و منحصر به ایامی چون هفته کتاب و کتابخوانی یا برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شود، بلکه می بایست در طول سال با اجرای طرح های جذاب و تأثیرگذار فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام ویژه ای داشت.

این نویسنده حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: هر چند در شرایط کنونی به علت تشدید مشکلات معیشتی مردم، تهیه کتاب برای بسیاری از خانواده ها به دشواری صورت می گیرد اما با این حال چنانچه بتوانیم دغدغه خرید و مطالعه کتاب را در بین آحاد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان و نیز جوانان فراگیر کنیم، این فرهنگ همچنان زنده و بالنده به راه خود ادامه می دهد و از رسانه های جمعی نیز انتظار می رود که حقیقتاً در این راستا از هیچ تلاش و کوشش مضایقه نکنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha