پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید آیت الله موسوی جزایری از کارخانه کشت و صنعت امام خمینی(ره)

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، از کارخانه کشت و صنعت امام خمینی(ره) بازدید و اولین ماشین چرخ زنجیری برداشت نیشکر را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز از کارخانه کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر بازدید و اولین ماشین چرخ زنجیری برداشت نیشکر چرخ زنجیری را افتتاح کرد.

در این بازدید آیت الله موسوی جزایری ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان شرکت اظهارداشت: شما مجاهدان به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده و در جهت بهبود اقتصاد کشور و کاهش وابستگی گام برداشتید؛ به همین جهت دست تک‌تک شما را می‌بوسم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه اقتصاد کنونی کشور، در شرایط بحرانی قرار گرفته و تنها راه برون‌رفت از این بحران، جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی است.

همچنین در ادامه دکتر عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ضمن تشکر از بازدید آیت الله موسوی از شرکت کشت و صنعت امام خمینی، بیان کرد: درگذشته برداشت نیشکر به شکل سوخته انجام می‌شد، اما برای کاهش مضرات زیست‌محیطی، برنامه برداشت سبز را در دستور کار قرار داده و بر این اساس، در سال گذشته ۳۰ درصد و امسال نیز ۳۵ درصد محصول را به‌صورت سبز برداشت کردیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم برداشت سبز را افزایش دهیم نیاز به وارد کردن ماشین‌آلات جدید و به‌روزرسانی ماشین‌آلات داشتیم ولی تحریم سبب شد که نتوانیم ماشین‌آلات جدید وارد کنیم؛ نتیجتاً با تلاش فراوان کارکنان شرکت توانستنم ماشین هاروستر چرخ زنجیری  و چرخ لاستیکی را بومی‌سازی کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha