شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اولین کتابخانه مشاکرتی حوزه های علمیه-کتابخانه حضرت امام رضا(ع)

حوزه/نخستین کتابخانه مشارکتی حوزه علمیه قم در مسجد امیرالمومنین پردیسان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غلمانی در افتتاحیه اولین کتابخانه مشارکتی حوزه های علمیه با نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در مسجد امیر المؤمنین(ع) پردیسان قم برگزار شد، با بیان این که عالمان دین برای کتاب و کتاب خانه ارزش زیادی قائل بودند و از این طریق جوانان را جذب دین و مطالعه می کردند، گفت: در این رابطه می توان به  کتابخانه هایی مانند مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله حائری و... اشاره کرد.

تولیت  کتابخانه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با بیان این که یکی از این کتابخانه هایی که می تواند در ارتباط با حوزه علوم انسانی،فقه واصول و... فعالیت کند، کتابخانه این مسجد است گفت: در این کتابخانه بیش از 10 هزار جلد کتاب در حوزه های عنوان شده، برای استفاده دانشجویان و طلاب وجود دارد.

وی بیان داشت: باید سعی کرد این فرهنگ با ارزش را که می تواند سبب رشد و تعالی جوانان شود بیش از گذشته برای استفاده این قشر فراهم کرد.

حجت الاسلام  غلمانی با بیان این که بنده از زمان طلبگی توجه زیادی به امر کتاب و کتاب خوانی داشته و همین امر هم سبب ورودم به حوزه شده است، اظهار داشت: همه سعی ام این بوده بعد از ورود به حوزه به بحث کتاب و مطالعه در مکانهای مختلف رونق دهم که یکی از این مکانها همین مسجد بوده است.

وی افزود: بعد از راه اندازی این مسجد برای امر کتاب، مورد رصد مسئولین کتابخانه حوزه قرار گرفته و آنها وارد کار شدند و تلاش شد با همکاری هم کتابخانه مشارکتی خوب و غنی برای استفاده طلاب و جوانان در رشته های مختلف فراهم کنیم و این امر الان صورت گرفته و شاهد افتتاح این کتابخانه مشارکتی با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رائیجی مسئول امور کتابخانه های حوزه علمیه نیز در حاشیه این مراسم،‌ایجاد کتابخانه مشارکتی را از برنامه های حوزه علمیه عنوان کرد و گفت:این کتابخانه مشارکتی به همت یکی از طلاب خیّر قم با 10 هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی اسلامی  راه اندازی شده است تا بتواند به طلاب  و عموم مردم خدمات رایگان بدهد.

وی از وجود 500 کتابخانه در مدارس علمیه کشور سخن گفت و افزود: کتابخانه مشارکتی در اماکن دیگر  ایجاد میشود و حوزه علمیه فهم  در زمینه های مختلف از آنان حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی معاون پژوهش حوزه های علمیه نیز در این مراسم در سخنانی از خیّران و وافقان خواست به وقف کتاب و کتابخانه بیش از پیش اهمیت دهند.

لازم به ذکر است این کتابخانه در پردیسان، انتهای خیابان دهلاویه، نرسیده به آزاد راه امام علی واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha