جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ در شرایط کنونی نقش خیرین در بحث وقف کتاب در کتابخانه امری بسیار ضروری است چرا که این امر سبب فرهنگ سازی و رونق گرفتن امر کتاب و کتابخوانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در افتتاحیه اولین کتابخانه مشارکتی حوزه های علمیه که با نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد امیر المؤمنین(ع) پردیسان قم برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در ضمن مباحثی که در مورد توحید و خداوند و نشانه نعمت های خدا به مفضل، اشاراتی دارند و در ادامه می فرمایند که خدا نعمت هایی به انسان داده که از جمله آن نطق گفتن و دیگری کتابت است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: انسان تنها موجودی است که هر چه به ذهنش می آید می تواند به دیگران بگوید و بنویسد.

وی بیان داشت: بعد حضرت فرمودند تا مادامی که کتابت است، علوم باقی می ماند و قراردادها هم ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان این که کتاب و کتابت، نقش مهمی در زندگی بشریت دارد گفت: اگر کتابت وجود نداشت، الان قرآن و معارف اصیل اسلام در اختیار انسان هم نبود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: بنابراین کتابت نعمت بسیار بزرگی است، ولی قدردان آن نعمت نیستیم و شکرگزاری این نعمت هم مطالعه و کتابت است.

وی با بیان این که از جمله مشکلاتی که در امر کتاب وجود دارد، بحث وقف است، گفت: امروز در بسیاری از موارد موقوفاتی وجود دارد و مردم زمین، ملک، و... برای امر وقف اختصاص می دهند و این در حالی است که در مورد کتاب موقوفاتی نیست و یا بدان توجه نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان این که بسیاری از بزرگان گذشته کتاب های زیادی را وقف می کردند و این نشان از اهمیت به کتاب و موقوفاتی در بحث کتاب است، گفت: اگر کسی بداند وقف کتاب چه قدر در اسلام اهمیت و ارزش و ثواب دارد، حتما به این امر خواهند پرداخت.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش خیرین در بحث وقف کتاب در کتابخانه امری بسیار ضروری است گفت: چرا که این امر سبب فرهنگ سازی و رونق گرفتن امر کتاب و کتابخوانی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha