شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رساله جامع مهدویت

حوزه/ حجت‌الاسلام سرخه، از تألیف رساله جامع مهدویت توسط طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، خبر داد.

حجت‌الاسلام علی سرخه، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به چگونگی تأسیس کانون علمی کلام در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع)، اظهارداشت: به جهت ضرورت پاسخگویی به شبهات اعتقادی در ابتدای سال ۹۸، مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با دریافت مجوز از معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان اقدام به راه‌اندازی یک کانون علمی در بحث کلام کرد.

وی افزود: طلابی که در این کانون مشغول به فعالیت هستند، توانستند با تحقیقات و مطالعات فراوان، مقالات خوبی در زمینه مهدویت، نقد یمانی و اثبات رجعت انجام دهند که همه این تحقیقات در قالب رساله جامع مهدویت تألیف شد.

حجت‌الاسلام سرخه، مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) را یک مدرسه موفق در زمینه علمی پژوهشی دانست و بیان کرد: معاونت پژوهش مدرسه تابه‌حال سه دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب، روش مطالعه برای تحقیق و دوره مهارت‌آموزی مقاله‌نویسی در سطح استان و همچنین مسابقات کتاب‌خوانی هلال مجد و مسابقه ترویج کتاب‌خوانی برای طلاب مدرسه برگزار کرده و در این راستا هدایای نفیسی به طلاب برتر اهدا نموده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، در پایان گفت: در حال انجام کارهای مقدماتی برای برگزاری  چند دوره اعتقادی و آموزشی دیگر و همچنین گرفتن مجوز برای تأسیس کانون علمی ادبیات عرب نیز هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha