پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میرزایی

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: فیلمسازی درباره سردار دلها باید در برنامه‌های کودک هم مدنظر قرار گیرد؛ چون کودکان باید با قهرمانان خود از همان کودکی آشنا شوند.

قدرت‌الله صلح میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان این‌که از زندگی سردار سلیمانی می‌توان آثار بسیاری ساخت، اظهار کرد: سردار سلیمانی به اندازه‌ای بزرگ هستند که تا سالها می‌توان از شخصیت وی برای فیلمسازی استفاده کرد، البته فیلم‌هایی که در این حوزه تولید می‌شوند تنها نباید به زندگی سردار شهید نگاه مستقیم داشته باشند، بلکه می‌توان در پرداخت‌های غیر مستقیم نیز عظمت وجودی سردار دلها را ترسیم کرد.

وی افزود: برای مثال فیلم‌هایی که در آن درباره تاثیرات وجودی سردار در زندگی مردم حرف زده می‌شود، انتظار می‌رود اتفاق مثبتی در این جهت باشد؛ در ضمن فیلمسازی درباره سردار دلها باید در برنامه‌های کودک هم مدنظر قرار گیرد؛ چون کودکان باید با قهرمانان خود از همان کودکی آشنا شوند.

این کارگردان ادامه داد: نکته بسیار مهم در ساخت فیلم‌هایی با محوریت زندگی سردار سلیمانی به این امر بر می‌گردد که کارهای تولیدی باید با دقت نظر بالا ساخته شود، یعنی کارهای تحقیقی در این رابطه بالاترین کیفیت را داشته باشند، والا با آثار سطحی نه تنها نتیجه مثبت نخواهیم گرفت، بلکه آسیب‌هایی هم پیش خواهد آمد.

صلح میرزایی تأکید کرد: همه دنیا سعی می‌کنند با زبان سینما تصویرگر زندگی قهرمانان خود باشند؛ برای رسیدن به این خواسته نیز از هیچگونه سرمایه‌گذاری دریغ ندارند، برای همین نهادهای فرهنگی باید به کمک سینما آیند تا با تولید کارهای خوب در این حوزه، معرف صحیح برای قهرمانان خود باشیم.

این فیلمساز در پایان تصریح کرد: ریشه تمام مشکلات کشورمان فرهنگی است، حتی بخش عمده‌ای از مسائل اقتصادی ریشه در فرهنگ دارد، برای همین ایمان داریم اگر مکتب سلیمانی به درستی در کشور رواج داده شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha