جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج

حوزه/ مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با حضور در برنامه شبکه پنج سیما به تبیین اقدامات گروه‌های جهادگر و سازنده برای مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرگرد علی ایل‌بیگی که با مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، در برنامه «یه روز تازه» حضور داشت، طی سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۴۰۰ گروه جهادی ثبت و در حال فعالیت هستند. فلسفه وجودی بسیج سازندگی همان فلسفه تشکیل بسیج است. نقطه تمایز ما با دیگر کشورها در مقابله با کرونا، همین روحیه بسیجی مردم است که در هر اتفاقی، مردم به یاری همدیگر شتافته‌اند.

وی افزود: در دوران دفاع‌مقدس بسیج سازندگی را سنگرسازان بی‌سنگر می‌نامیدند. آن سال‌ها جنگ نظامی بود اما امروزه جنگ در حوزه روانی و سلامتی مردم است. خوشبختانه گروه‌های بسیج سازندگی از ابتدای کرونا در وسط میدان بودند، به کمک کادر درمان رفتند، طلبه‌های جوان به صورت داوطلبانه از بیماران بستری در بیمارستان‌ها مراقبت کردند و در حوزه عمرانی هم در این مدت نزدیک به ۵۰۰ خانه را بازسازی کرده‌اند. همچنین ۱۷۰۰ بسته جهیزیه در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

سرهنگ ایل‌بیگی در پاسخ به اینکه آیا نقش بسیج در ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا کمتر شده است؟ گفت: کمتر نشده بلکه هدفمند شده است؛ همانطور که می‌دانید تصمیم‌های تخصصی درباره کرونا توسط ستاد مقابله با کرونا گرفته می‌شود، چند وقت پیش ستاد اعلام کرد که تمامی کمک‌ها باید هدفمند باشند، لذا الان مشخص می‌شود که در یک خانواده چند مبتلا وجود دارد، ما منزل و ساختمان آنها را ضدعفونی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha