جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدلی

حوزه / یک بازیگر گفت: هنرمند بدون داشتن اخلاق، هیچگاه ماندگار نخواهند شد.

شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،با نقد شرایط موجود در سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه شرایط بازی در سینما و تلویزیون چندان روی هنر بازیگر متمرکز نیست، بلکه بیشتر کسانی جلوی دوربین هستند که همیشه در آثار حضور دارند. این موضوع در شرایط فعلی که کرونا بسیاری از پروژه های سینمایی و تلویزیونی را تعطیل کرده به لحاظ اقتصادی صدمات فراوانی را به بازیگران وارد کرده است.

بسیار از بازیگران مجبور هستند برای گذران زندگی از سرمایه شخصی خود گذران زندگی کنند، اما وقتی پول بازیگران به آنها داده نمی‌شود، آیا برای آنها پس‌اندازی باقی می‌ماند تا آنها بخواهند به عنوان ذخیره مالی از آن استفاده کنند.  این سخنان را گفتم تا مدیران کمی بیشتر به فکر بازیگران باشد، چون این تصور به غلط رایج شده که همه بازیگران از نیازهای مادی، بی‌نیاز هستند.

وی در پاسخ به این سوال که پایبندی به اخلاقیات تا چه اندازه قادر است هنرمند را به سمت رشد هدایت کند، گفت: اگر قرار است در هنر ماندگار شویم، تنها راه ممکن نزدیکی به اخلاقیات است، چون تجربه نشان داده، بدون دلبستگی به اخلاقیات دینی نام هیچ هنرمندی ماندگار نخواهند ماند.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: دوست دارم در کارهایی بازی داشته باشم که هم به لحاظ مضمونی و هم به واسطه ساختار کیفیت خوبی داشته باشد، زیرا معتقدم بازیگری که در دام کارهای سطحی و کلیشه‌ای گرفتار می‌آید نامش در هنر این سرزمین ماندگار نخواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha