جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس روحی

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان قم از توزیع ۷۰ هزار ماسک رایگان در قالب طرح نذر ماسک در قم در طول هفته بسیج خبر داد.

سرهنگ پاسدار عباس روحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ‌حوزه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: به تعبیر امام راحل عظیم الشان، "بسیج لشکر مخلص خداست" و این جمله ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به زیبایی و رسایی هر چه تمام، جایگاه و اهمیت بسیج را به تصویر کشیده است.

وی افزود: هفته بسیج یادآور رشادت ها و ازخودگذشتی های فرزندان رشید ایران اسلامی است که در طول عمر باعزت این نهاد مردمی، همواره در قامت تعهد، اخلاص، ایمان و تخصص ایفای نقش نموده اند.

وی با اشاره به این که بسیج همیشه در صحنه بوده و در ادوار مختلف تاریخ انقلاب، مایه سربلندی، سرافرازی و اقتدار ایران اسلامی بوده است، گفت: بسیج در کنار مردم، همراه مردم و مایه مباهات و افتخار نظام است که در هنگامه های سختی همچون هشت سال دفاع مقدس، سلحشورانه از ایران اسلامی دفاع کرد و امروز نیز در عرصه های دیگر همچون میدان های فرهنگی، اقتصادی و سازندگی و عمران و آبادانی و محرومیت زدایی و به ویژه مقابله با کرونا برای سربلندی این آب و خاک در حال جهاد است.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم همچنین بیان داشت: در سال جاری یکی از اصلی ترین فعالیت های سازمان بسیج اصناف استان قم ناظر به راه اندازی گروه های جهادی تخصصی در عرصه خدمت رسانی تحت عنوان "نهضت خدمت رسانی" بوده که عمده فعالیت آن ها ارایه خدمت به نیازمندان و اقشار کم بضاعت جامعه اعم از توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و تعمیر لوازم خانگی به صورت رایگان گرفته تا بازسازی و تعمیر و مرمت خانه های محرومان می باشد.

وی با اشاره به این که عمده تمرکز ما در بحث خدمت رسانی، مناطق محروم روستایی و نیز شهری است، گفت: در حال حاضر ۴ گروه جهادی تحت اشراف سازمان بسیج اصناف قم به فعالیت می پردازند که گروه جهادی سلامت متولی توزیع اقلام بهداشتی و نیز نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی صنوف است و گروه جهادی عمرانی نیز کار مرمت و بازسازی منازل نیازمندان را دنبال می کند که در این خصوص طی ماه های اخیر حدود ۲۰ واحد مسکونی به همت این گروه جهادی بسیج، مرمت و بازسازی شده است.

روحی همچنین اضافه کرد: از دیگر فعالیت های گروه جهادی عمرانی این بوده که یک واحد نانوایی در یکی از مناطق محروم روستایی استان را بازسازی و مجدداً راه اندازی کرده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم همچنین گفت: یکی دیگر از گروه های جهادی ما در راستای تعمیر لوازم خانگی نیازمندان و محرومان فعالیت دارد که طی حدود ۹ ماهی که از آغاز به کار آن می گذرد، به طور میانگین ماهانه به ۵۰ منزل مسکونی خدمت رسانی در این زمینه داشته است.

وی بیان داشت: همچنین یک گروه جهادی تأسیسات مکانیک داریم که موضوعات مربوط به امکانات سرمایشی و گرمایشی منازل نیازمندان را پیگیری می کند و فعالیت هایی از قبیل لوله کشی و گازکشی و ... را به صورت رایگان انجام می دهد.

روحی ادامه داد: فعالیت شاخص دیگر سازمان بسیج اصناف استان قم، راه اندازی و سازمان دهی کارگاه های صنفی تولید ماسک است که از ابتدای تیرماه این ماموریت به بسیج اصناف واگذار شد و در حال حاضر حدود ۲۰ کارگاه صنفی تولید ماسک تحت اشراف بسیج اصناف قم فعالیت می کند و روزانه بیش از ۴۰۰ هزار ماسک سه لایه استاندارد در این کارگاه ها تولید می شود.

وی گفت: به تازگی نیز در بحث عرضه ماسک در سطح فروشگاه ها و داروخانه های استان با هماهنگی سازمان غذا و دارو و فرمانداری ورود پیدا کرده ایم که به لطف الهی با این فعالیت بسیج اصناف نیاز استان به ماسک اشباع شده است.

وی یادآور شد: همچنین در هفته بسیج یکی از برنامه های ما، عرضه مستقیم ماسک با راه اندازی ده ایستگاه در سطح استان است که این ماسک زیر قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم ابراز داشت: علاوه بر این، در قالب طرح "نذر ماسک " در هفته بسیج، ۷۰ هزار ماسک رایگان در سطح استان به همت بسیجیان عرضه می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه های جدی ما، ایجاد پایگاه های بسیج اصناف در سطح پاساژ ها و مجتمع های تجاری قم است تا ان‌شاءالله در هر مجتمع تجاری، یک پایگاه بسیج راه اندازی کنیم و خوشبختانه تاکنون در چندین مجتمع تجاری، این مهم انجام شده و به طور خاص در هفته بسیج با برنامه ریزی های صورت گرفته، پایگاه بسیج بازار بزرگ قم و نیز پایگاه بسیج مجتمع تجاری عصر جدید سالاریه افتتاح می شود.

روحی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های ما در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی و تقدیر از فروشندگان برتر از لحاظ رعایت عفاف و حجاب است که این مهم در طول هفته بسیج انجام می شود و بنا داریم از یکصد فروشنده برتر در این زمینه در سطح واحدهای صنفی به همت پایگاه های بسیج اصناف، تجلیل به عمل آوریم.

وی همچنین گفت: برنامه ای داریم که یک هزار شهید اصناف قم را از حیث مشاغل تفکیک کنیم و در هفته بسیج از طریق فضای مجازی و دیگر روش ها، این عزیزان را به تفکیک مشاغل خود به مردم و نسل جوان معرفی نماییم که این کار نیز به صورت ابتکاری برای اولین بار انجام می شود.

مسئول بسیج اصناف استان قم افزود: مشارکت ۵۰ نفر از بسیجیان اصناف در موضوع نظارت و کنترل بازار در قالب تیم های مشترک بازرسی سازمان صمت و اتاق اصناف و پلیس اماکن ناجا از دیگر فعالیت های مهم و شاخص ماست.

وی در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۶ هزار بسیجی در قالب ۴۰ پایگاه بسیج اصناف استان قم سازماندهی شده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha