چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 929076
۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
حاج آقای راستگو

حوزه/ کلاس‌داری‌اش، شبیه به کاری بود که جناب آقای قرائتی در سطحی تخصصی‌تر و برای بزرگسالان انجام می‌داد، هر چند که برنامه‌های تلویزیونی‌اش، به اندازه قرائتی دوام نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا کائینی روزنامه‌نگار و پژوهش‌گر حوزه تاریخ به مناسبت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین راستگو با انتشار تصویری از جوانی آن مرحوم، در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

زنده یاد شیخ محمد حسن‌ راستگو برای من و بسا دانش آموزان دهه شصت، تداعی‌گر خاطرات شیرین دوران کودکی و نوجوانی است. روحانی‌ای ریزنقش، پرانرژی، نوآور و انقلابی که به شور، حرارت و تسلط، داستان‌های زندگی پیامبر(ص) و امامان(ع) و بزرگان و شهدای صدر اسلام را، روایت می‌کرد و در ضمن آن، وقایع روز را هم برای مخاطب، تداعی می‌ساخت.

بارها در خلال سخن و بهتر بگویم اجرای او، غریو خنده نوباوگان حاضر در استودیو و ایضا مخاطبان خانگی‌اش، به هوا بر می‌خاست و همین توانایی، از برگ‌های برنده او بود. (مرحوم فلسفی در دورهمی‌های صبح جمعه خویش در منزلش، به ما تاکید می‌کرد: اگر در خطابه‌ها، نمی‌توانید پس از یک ربع ساعت، جمعیت را بخندانید، سخنان خود را جمع کنید!) کلاس‌داری‌اش، شبیه به کاری بود که جناب آقای قرائتی در سطحی تخصصی‌تر و برای بزرگسالان انجام می‌داد، هر چند که برنامه‌های تلویزیونی‌اش، به اندازه قرائتی دوام نداشت.

کمتر کسی را می‌شناسم که در بازگویی و انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان، چون راستگو توفیق داشته باشد. بی‌تردید اکنون، ما در تربیت مبلغانی که همانند او زمان آگاه و دارای توان ایجاد ارتباط با جوانان بوده باشند، دچار ضعف هستیم، هر چند که در کلان ماجرا، بر این باورم که این عرصه تهی نخواهد ماند! خدایش بر خوان رحمت خویش جای دهد.

   

✔پ ن: تصویر فوق آمده، مرحوم محمد حسن راستگو را در سال هزار و سیصد و پنجاه و نه، در کنار آقای محمد محمدی ری شهری و در حاشیه نمازجمعه قم نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha